CRUISE-Navigatie

  • Onderwerp starter Marcomp3
  • Startdatum
M

Marcomp3

Wie heeft er al ervaring met de "Cruise"-navigatie? In mijn bestelde Octavia komt dit systeem met Ice>link. Werkt deze met de RNS-cd's? TMC zit er niet op, zo te zien. Wie weet al wat van de mogelijkheden? Ik word al een beetje ongeduldig..
 

Skody

Actief lid
Heb zelf de Cruise sinds een week of twee. Werkt heel goed en pakt gewoon TP en TMC. Dus je krijgt zowel tussen je muziek door de verkeersuitzendingen als wel met de knop 'Traffic' een lijst met file's, verkeersopstoppingen, politiecontroles e.d. Deze ververst zichzelf continu na enkele minuten. Wanneer je 'dynamische navigatie' aan hebt staan berekent 'ie je route, rekening houdend met de te verwachten file's. Aardig detail is dat je enkele honderden meters voordat de file begint een melding krijgt dat je op moet letten voor verkeershinder. Ik heb zelf een Solisto MP3 interface in m'n handschoenenkastje erop aangesloten. Deze wordt aangesloten op de uitgang van de CD-wisselaar op de Cruise. De Solisto werkt dan als CD-wisselaar waarop je honderden nummers kunt zetten. De Cruise werkt met Teleatlas E CD-Roms (dus niet DX of anderszins). Deze E-versies hebben bijvoorbeeld naast het hele stratennetwerk van de Benelux ook de hoofdwegen van Europa. Wil je navigeren met behoud met TMC e.d. dan moet je de CD-Rom in je Cruise houden (en kan je dus geen CD-afspelen, maar dat kan wel via de MP3-speler). Je kan ook zonder de CD navigeren, de Cruise slaat dan e.e.a. op in een corridorgeheugen. Dit is uiteraard wel beperkt(er). Een probleempje dat inmiddels door de importeur en door de goede dealer wordt onderkend is het feit dat wanneer je 'm op Nederlands hebt ingesteld (nou ja het betreft een Belgische datum die soms de laatste woorden iets inslikt) de Cruise van het ene op het andere moment opeens teruggaat naar het Engels. Dit heeft te maken met de centrale aansturing vanuit de CanBus o.i.d. Dit is ook een software fout die bij de Nexus weleens voorkomt. Pon heeft middels een schrijven aan de dealer laten weten dat dit omzeild kan worden. Je moet dit even in de werkplaats op Nederlands definitief laten instellen (heb ik ook gedaan). Hij gaat dan niet meer terug. Wel uiteraard als je daarna weer aan de taalmenu's gaat zitten prutsen.. Komt een software update op korte termijn naar het schijnt. Kortom een mooi navigatiesysteem dat je voldoende biedt voor het goed navigeren. Zitten heel veel POI's ook in waarnaar je rechtstreeks kunt navigeren (b.v. de dichtsbijzijnde Skodadealert /forum/images/graemlins/smile.gif. Vormt tevens een mooi strak geheel met het dashboard zonder allerlei losse draden van voeding, GPS-muis etc... Veel navigatieplezier ermee !
 
Bovenaan Onderaan