Cruise Control agressiviteit instelbaar?

andrehj

Forumguru
Ik vroeg mij af of de agressiviteit van de cruise control instelbaar is m.b.v. VCDS. Bij mij wordt er namelijk bij het gebruik van resume te hard opgetrokken, zodat de DSG eigenlijk altijd van de 7 naar de 6 terugschakelt. Omdat dat niet comfortabel is, gebruik ik nu steeds het gaspedaal om weer ongeveer op de juiste snelheid uit te komen, maar daarvoor koop je natuurlijk geen cruise control....

Wie weet hoe ik mijn Cruise Control een beetje manieren kan bijbrengen?

motomarz

Senior Member
Moet zeggen dat ik het resume knopje eigenlijk niet zo veel gebruik.
De keren dat ik dat wel doe is het optrekken inderdaad wel best rap,
maar niet schokkend (Maar hier een handgeschakelde bak, die dan in de huidige
versnelling blijft staan)

Maar meestal doe ik dus wat jij al doet, namelijk eerst zorgen dat de snelheid weer
op het gewenste niveau is, en dan pas de CC weer inschakelen.

Misschien dat je de DSG kan wijsmaken om niet terug te schakelen?

CDK

Forumguru
de resume zorgt er idd voor dat je zo snel mogelijk de ingestelde snelheid bereikt, als je 80km/h rijd en de cc is ingesteld op 120/130km/h dan zal er vrij heftig geaccelereerd (en dus in 1e instantie teruggeschakeld) worden, maar zit er maar 10/15km/h verschil tussen de gereden en ingestelde snelheid zal het versnellen veel rustiger verlopen. ik heb met mijn vorige S2 (2.0 diesel) deze vraag een keer bij mijn dealer neergelegd, volgens hem was daar niets aan te doen. met mijn huidige S2 vind ik het juist prettig dat er op deze manier versneld wordt. zeker weten doe ik het niet maar ik verwacht dat er met vagcom/vcds ook niets aan te doen is.

greetz Corné

piair1982

Forumguru
als je de automaat op handschakelen zet dan blijft ie in de versnelling.
dus de pook naar recht doen in stand D.
probeer maar eens.

andrehj

Forumguru
Ja, dat ik de pook opzij kan drukken weet ik wel, maar dat is weer een extra handeling. Liever wil ik gewoon dat de auto rustig versneld tot de ingestelde snelheid. Ik zal er nog wel eens een mailtje aan Ross-Tech aan wagen, maar ik ben ook bang dat dit inderdaad niet instelbaar is.

andrehj

Forumguru
Uiteraard. Opschakelen valt wel mee, maar het schokje van het terugschakelen (+ het geluid) kan mij als bestuurder niet ontgaan.

CDK

Forumguru
keep us posted please Andrehj :) ben heel benieuwd wat het antwoord van Ross-Tech zal zijn.

greetz Corné

Bovenaan Onderaan