Cruise control achteraf?

Dirkie

Nieuw lid
Ik heb nu een dikke 2 maand mijn nieuwe Skoda Octavia en ben uiterst tevreden. Alleen mis ik toch wel de cruise control die op mijn vorige wagen zat en die ik "vergeten" te bestellen ben.

Kan ik die achteraf laten bijvoegen? En hoeveel zou zo iets kosten? Als optie zie ik dat het ongeveer 200€ extra is (een habbekrats eigenlijk, stom dat ik er niet aan gedacht heb) maar dat zal wel heel wat meer zijn zeker?
 

Jpoers

Lid
Heb je een octi1 of 2? Daar zit volgens mij ook nog verschil in.
Bij een octi2 staat me bij dat het niet meer zal kosten als €300,-
aangezien het gemakkelijk te installeren is. Doordat deze elektronsich werkt

Bij de 1 vergt dit iets meer ombouwen volgens mij aangezien deze een mechanische cruise control zal worden voorzien. (toch? octi1 rijders?)

Maar is inderdaad super relax cruisecontrol, mijn auto rijdt vaker op cc voor mijn gevoel als dat ik inderdaad zelf het gas intrap.
 

Dirkie

Nieuw lid
Heb je een octi1 of 2? Daar zit volgens mij ook nog verschil in.
Bij een octi2 staat me bij dat het niet meer zal kosten als €300,-
aangezien het gemakkelijk te installeren is. Doordat deze elektronsich werkt

Bij de 1 vergt dit iets meer ombouwen volgens mij aangezien deze een mechanische cruise control zal worden voorzien. (toch? octi1 rijders?)

Maar is inderdaad super relax cruisecontrol, mijn auto rijdt vaker op cc voor mijn gevoel als dat ik inderdaad zelf het gas intrap.

Gelukkig een 2. Maar dat valt dan nog mee. Ik ben geen autofreak en had al angstdromen over 1000-en €.
 
De auto is al helemaal voorbereid, het is een kwestie van de richtingaanwijzerhendel vervangen en aansluiten op het motormanagement. Wel moet het stuur eraf en zijn ze denk ik een klein uurtje bezig. Het mag dus geen wereldbedrag kosten als het goed is.
 

Mark

Banned
Is ongeveer een halve dag werk, deel draden liggen er al maar een ander deel moet nog getrokken worden (naar stuurkollom), hendel moet dan nog vernieuwd worden en de boordcomputer moet nog geprogrammeerd worden.
Kostprijs is rond de 500€, ook hier zijn de werkuren de duurste kost.
 

Wullum

Actief lid
Als je een diesel hebt is het minder dan een uur werk en zal rond de € 125 kosten.
Kostte mij ooit 175 GULDEN in een Golf IV 1999 voor ringtingaanwijsstengeltje en computerfirmware.
Kon er op wachten (krantje en 2 bakken koffie).

Huidige meerprijs is inflatie. Ofzo.
 

Fabia

† In Memoriam
Als je een diesel hebt is het minder dan een uur werk en zal rond de € 125 kosten.
Kostte mij ooit 175 GULDEN in een Golf IV 1999 voor ringtingaanwijsstengeltje en computerfirmware.
Kon er op wachten (krantje en 2 bakken koffie).

Huidige meerprijs is inflatie. Ofzo.

Dat had ik ook toendertijd met een Golf GT TDI uit 1995, er kon zo een cc ingebouwd worden zonder al te veel werk. Zou niet meer zonder cc kunen, ondanks alle files.
 
Bovenaan Onderaan