Coulance bij reparatie vlak voor de inruil

Yeti2011

Nieuw lid
Ik heb mijn Yeti (uit 2011) ingeruild voor een gloednieuwe Enyaq IV 80 met alles erop en eraan.
De nieuwe had er al moeten zijn, maar heeft vertraging opgelopen.
Nu gaat de waterpomp van de oude Yeti plots stuk en moet vervangen worden. De garage rekent daar €823, 23 voor, een enorm bedrag zo op de valreep. Is dit billijk?

Tom.
 
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Tsja, gevalletje pech, denk ik. Als de Enyaq op tijd was geleverd, had de garage met de ellende gezeten. Maar de pomp is niet stukgegaan doordat de levering vertraagd was.
Je kunt natuurlijk wel kijken of ze coulant willen zijn, en bijv 50/50 willen doen. Maar zou jij in de omgekeerde situatie (als je auto wel op tijd was geleverd) bereid zijn de helft van de kosten na het inruilen voor je rekening te nemen?
 

MarcoO2

Forumguru
Kort door de bocht: ja, waarom niet? Zolang je de oude auto nog rijdt, is die voor jouw rekening. Pas als de garage in verzuim zou zijn, wordt dat anders. Maar dat dat zo zou zijn, blijkt nergens uit.

Uiteraard kan je wel kijken of je in een goed (!) gesprek iets kunt bereiken.
 

Yeti2011

Nieuw lid
Ja, wat jullie beiden zeggen snijdt hout, zeker. Maar omdat bij een kapotte waterpomp het leeuwendeel zit in de arbeidskosten hoopte ik dat er op dat punt misschien iets te regelen viel.
Overigens heb ik een en ander in een persoonlijk onderhoud bij de verkoper ter overweging achtergelaten en hij gaat overleggen met zijn superieuren. Ik zal de uitkomst later nog melden. Bedankt voor de reacties.
 

Frup

Forumguru
Misschien een optie om ook eens bij een andere vakgarage in de buurt een prijs te vragen? De kosten van de pomp zélf zijn het niet.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar het is (van beide kanten) ook een kwestie van 'gunnen', TS blijft Skoda rijden, en heeft dus belang bij een goede relatie met de dealer.
 

hemi24

Forumguru
Het zal bij inruil niet uitmaken bij wie de waterpomp vervangen is, dus ik zou ik dit geval lekker gaan shoppen, tenzij de dealer van de nieuw te leveren auto met een aanlokkelijk voorstel komt, maar reken daar vooral niet teveel op bij de officiële dealers! Die kennen meestal alleen maar hun standaard pakketprijzen…
 

SuperBeeb

Forumguru
Slimme dealer. Weet ook dat het maken van zo'n gebaar zich op de lange termijn altijd terugbetaalt. Jij blij, hij blij :thumbsup:
 

Bakkertje

Forumguru
Net even snel gespiekt het vervangen van de waterpomp kan voor 96 euro (online prijzen).

Laat het nu 3x zo duur zijn is het nog steeds de helft. Het zijn echt exorbitante bedragen en je bent echt niet verplicht om het bij de dealer te laten doen omdat je de auto daar inruilt.
 
Bovenaan Onderaan