Controle VAG-COM codes

vrucht

Lid
Mijn nieuwe auto staat nu bij de dealer:
Octavia II
1.2 TSI Elegance Business Line

hierbij wil ik de volgende opties via VAG-COM door de dealer laten aanzetten

- Needle sweep
- Corner Verlichting
- Service Menu Columbus

Via alle discussies heb ik de volgende codes verzameld:

Needle sweep:
17-Instuments -> Adaption -> Staging -> Active.

corner verlichting met Xenon lampen:
STG 09 -> Byte 14 -> bit 7 aanzetten.
STG 09 -> Byte 17 -> bit 0 aanzetten (bochtenverlichting ism knipperlicht).

Service menu Columbus activeren:
waarde van kanaal 50 van 0 naar 1

Kan iemand mij vertellen of dit EXACT de codes zijn die ik naar de dealer kan sturen, zodat ze bruikbaar zijn voor een monteur?

tnx

vrucht

Lid
[MODERATORBREAK]Niet onnodig de posting boven jouw reply posten. Dat is niet nodig. Lees ook de forumregels na over het gebruik van quoten aub. Is quoten niet direct nodig, gebruik dan de @<gebruikersnaam> als reactie.[/MODERATORBREAK]

Je slaat de spijker op zn kop!

Kreeg net een mailtje van de dealer dat ze niks snappen van de codes!!!

Kan iemand mij aangeven wat de dealer nodig heeft om deze codes te kunnen "lezen"

Kan toch niet waar zijn dat we op dit forum slimmer zijn dan de dealer......

Ronnie

Forumguru
Ik heb hier nog een PDF van 2 Mb van VW:" VAG selfstudybook VAS 5051 5052 5053, Servicetraining"
Maar even meesturen dan?

nomad

Senior Member
Ik wil niet opscheppen, maar denk dat er hier meer kennis zit dan bij menig dealer. Mijn advies: als ze al niet weten hoe ze dit soort eenvoudige zaken moeten instellen, vooral NIET laten uitvoeren. In het forum staat een lijst van leden die VCDS hebben en dit voor je kunnen uitvoeren. Zoek er 1 uit de buurt, vraag wat er mogelijk is en laat het programmeren. Als je je locatie doorgeeft, kunnen mensen daarop reageren.

nomad

Senior Member
Denk niet dat je zo heel veel vrienden maakt daar.... Ik zou er ook een hekel aan hebben als iemand mij even komt vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

@Nomad: helemaal mee eens, het zal wss niet erg gewaardeerd worden ;) maar het blijft BEZOPEN dat monteurs/werknemers van Skoda dealers je met ogen als schoteltjes staan aan te kijken als je met dit soort vragen komt. Ik heb dit in de afgelopen 3 jaar al meerdere malen meegemaakt bij Lakeman in Purmerend.

Ik vind dat een monteur of medewerker van een autobedrijf een beetje "feeling" met de producten moet hebben. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik een vraag stelde waar ik hier op het forum heel snel een duidelijk en correct antwoord op kreeg terwijl de Skoda dealer niet eens van het bestaan van de optie/actie of wat dan ook af wist... dat is mijn ogen pure pure armoe. Dat je klanten meer van je producten afweten als jezelf.

RobPG

Lid
De kennis bij een autobedrijf zal in hoofdzaak inhouden het snel en vakkundig uitvoeren van onderhoud en reparaties. Zou althans al blij zijn met een garage die dat kan tegen een redelijke prijs. Zou tuurlijk wel leuk zijn als ze wat meer weten, maar ja hoe vaak komt zo'n vraag naar een aanpassing als dit nu voor. Bovendien vraag ik me af of PON dit wel zo leuk vindt, om sommige type-onderscheidende features (en soms alleen tegen betaling verkrijgbare opties) met wat bitjes te veranderen algemeen goed te laten worden.

De kennis bij de dealers zit bij de monteurs en niet bij de receptionisten die de mails beantwoorden. Deze receptionisten zijn vaak oud monteurs die omhoog geklommen en soms gevallen zijn, na 3 jaar uit de technologie te zijn geweest wordt je al snel ingehaald door de techniek. Ik merk uit eigen ervaring dat deze mensen heel vaak signalen van klanten missen waardoor de dienstverlening door klanten als slecht ervaren wordt maain essentie de communicatie niet klopt.

groeten Dennis

EdK

Forumguru
Denk niet dat je zo heel veel vrienden maakt daar.... Ik zou er ook een hekel aan hebben als iemand mij even komt vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

Ligt geheel aan de instelling van de monteur, als die een instelling heeft van ik ben nooit te oud om te leren dan zal die er blij mee zijn
Is tie eigenwijs en wil hij niets aannemen, tsja dan maak je geen vrienden helaas ! ( als je maar je vriendinnen behoudt )

vrucht

Lid
mmmm ik zie de bui al hangen.....
Ik ga die gasten niet frustreren met deze hypermoderne state-of the art vraagstelling......

Ik laat ze eerst mn auto tot in de puntjes verbouwen, voordat ik dit weer ter sprake breng.

Iemand in de buurt van bodegraven die me hiermee later kan helpen?

Bovenaan Onderaan