Controle lampje Airbag blijft branden.

Tijdens het verhelpen van de storing aan de draadboom van mijn linker portier heb ik de zekeringen verwijderd en doorgemeten.
Vanaf die tijd blijft het controle lampje van de airbags branden.
Is dit misschien te verhelpen met een reset ofzo?
Kan iemand mij vertellen wat de juiste manier is voor een reset?
met contact aan de accupool loshalen, of accupool loshalen en daarna contact aan?
 

ertromp

Forumguru
De reset op de airbagstoring zul je toch echt middels VCDS, VCP, OBDEleven of een daarvoor geschikte tool moeten doen.
 

Tees

Donateur
Elke fatsoenlijke garage kan dit, met behulp van bovenstaande tools. Als je er vaste klant bent doen ze t vaak gratis, soms kost t je een tientje of wat.
 

Maggy

Forumguru
Dan vraag ik me af; waarom heb je de zekeringen doorgemeten? ( gewoon nieuwsgierigheid, niets meer, niets minder).
Foutcodes blijven staan, ook als de accu losgekoppeld word, en zoals reeds gezegd, elke garage kan dit, ze moeten er echter wel tijd voor ( willen-) maken. En daar schort het nog wel eens aan. Voor mij was het wissen van codes en opsporen van fouten een reden om een uitlezer te kopen, zodat ik niet afhankelijk ben van een garage .
( accu vervangen : ff aanmelden…. Electrische handrem: in servicestand zetten etc, dat kan er sws mee)
 
Bovenaan Onderaan