Continental Sportcontact 6 of Michelin Pilot Sport 4 onder de Karoq?

HarrieSkoda

Forumguru
Bijzonder dat Michelin Supersport bij jou gaat cuppen @Fmoon, denk dat je eens naar je uitlijning moet laten kijken. Minstens zo bijzonder is het dat je met je Dun(f)lops wel tevreden bent. Ik krijg nog steeds nachtmerries van de winterbanden van dat merk, ze leken wel vierkant :cry:

Waren dat de Dunlop WinterSport 3D? Waren mij ook niet echt goed bevallen..
 

hemi24

Forumguru
Hoewel ik doorgaans erg gecharmeerd ben van Michelin, viel mij de Alpin 6 de afgelopen winter heel erg tegen!
Wordt al snel heel erg lawaaiig...
 

Fmoon

Forumguru
Nee niet de 3D. De Dunlop wintersport 5, kwamen overal erg goed uit de testen ook.

Heb die Michelins een rondje te lang op de achterkant gehad vrees ik, begreep dat het ook ana de onafhankelijk wielophanging kan liggen. Op m'n andere auto heb ik Pirelli zitten maar dat bevalt ook goed zomer als winter alleen slijt het bij die auto net even sneller allemaal dan bij de Octavia.
 

Fmoon

Forumguru
Hoewel ik doorgaans erg gecharmeerd ben van Michelin, viel mij de Alpin 6 de afgelopen winter heel erg tegen!
Wordt al snel heel erg lawaaiig...

Scoren die niet heel goed op sneeuw? Ik kijk bij de winterband voor in Nederland eigenlijk hoe goed ze scoren op natte wegen en niet in de sneeuw.

Edit: zie dat die ook een B op nat wegdek scoren.
 

De Stip

Forumguru
Ik denk dat ik alles afwegende, voor de Continental TS860S ga. Voor deze set een nette aanbieding gekregen bij inruil van de zomerbanden.
Alleen vraag ik me af hoe de bandenboer aan de maat 235/45/18 komt, terwijl de zomerbanden 215/50/18 zijn. Ik zag trouwens op die zomerbanden ook de aanduiding SUV staan. Wat me duidelijk lijkt, aangezien ze onder de Karoq gemonteerd zitten.
 

CDK

Forumguru
@De Stip, 235 voor je winterbanden is wel aan de brede kant hoor. Zou niet breder gaan als de standaardmaat die Skoda voor zomerbanden gebruikt op de Karoq.

Edit: die winter Conti is overigens wel een goede band, daar doe je een goede koop aan. Combinatie afrolgeluid en grip is dik voor elkaar.
 

De Stip

Forumguru
Inderdaad @HarrieSkoda , ik kan ze in de maat 215/50 R 18 W ook nergens vinden. Vandaar dat onze bandenboer waarschijnlijk op een ander formaat is gaan zoeken. Daarbij neem ik het advies van @Corné de Kluijver voor het gemak uiteraard eventjes mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Dan ben ik erg benieuwd welk formaat, of dat je straks een heel ander type Conti winterbanden aangeboden krijgt.

Ik kan je nog niets over mijn ervaringen met deze TS850’s zeggen, daar ik ze nog niet heb gebruikt, maar was met de TS830’s al dol gelukkig :D.

En je kunt inderdaad beter zoveel mogelijk druk per mm2 hebben in de winter, i.p.v. deze te verdelen over een (te) brede band, i.v.m. grip.
 

De Stip

Forumguru
Wat die P aanduiding betekent; géén idee. Wie het weet mag het zeggen.

Ik was ook liever voor de 860 gegaan, maar die is helaas niet in mijn maatvoering (225/40/18) leverbaar..

Bij navraag kon ik uiteindelijk ook geen TS 860 in mijn maat krijgen. Vrijdag gaan er om de Mytikas set een Conti's van het type TS850 P (met de aanduiding SUV) banden. Ik heb er na rijp beraad voor gekozen om toch de originele bandenmaat aan te houden bij de leuze voor mijn winter set. Als zomer set komt er 19" en wellicht iets breder onder. Ook ga ik de ET waarde iets aanpassen op advies van @Corné de Kluijver Dat zal vast een stuk mooier staan straks. Ik heb nog een paar maanden om de keuze te maken tussen de MAM RS-3 of de GMP Atom . Beiden in glanzend zwart. Van de GMP roept men dat deze gevoelig is voor vervorming door slecht wegdek, dus.....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan