Continental Sportcontact 6 of Michelin Pilot Sport 4 onder de Karoq?

De Stip

Forumguru
Ik ga een 19" of als het betaalbaar is misschien zelfs een 20" set onder onze Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business zetten. Daarbij twijfel ik over de in de titel genoemde banden. Voor mij zijn afrolgeluid, slijtvastheid en comfort belangrijk. Maar ik moet er uiteraard ook gewoon hard mee over de wegen kunnen scheuren :)

Graag jullie advies :D
 

CDK

Forumguru
Ik heb geen aandelen Michelin, maar ben al te vaak teleurgesteld door andere merken, zowel bij personenauto’s als bij vrachtwagens.
Voor mij is er tot op dit moment echt maar 1 merk die er qua grip en comfort gedurende de hele levensduur met kop en schouders bovenuit steekt :jaja: In het begin denk je bij veel merken, mwah best een aardig bandje voor deze prijs en dan begint de ellende ;)
 

sitechris

Donateur
Waarom een sportieve band op een niet sportieve auto? Zou gewoon een medium bandje nemen die beetje eco is en beetje sportief. Qua afrolgeluid word je niet blij van 19 en helemaal niet van 20 inches. Qua comfort ook niet. Aangezien je dat allebei belangrijk vindt.....

Als je toch gaat voor één van de twee, dan de Michelins en dan 19 inch max.
 

CDK

Forumguru
@sitechris, ben het niet met je eens. Een Kodiaq is in de basis ook geen sportieve auto, toch zit er bij mij Pilot Sport 4S onder ;)
 

Duijzer

Donateur
Als je meer dan 25.000 km met de banden wilt doen zou ik voor de Michelin gaan.
Ik ben zelf Michelin fan, na vele andere merken geprobeerd te hebben. Maar nu rijdt ik op Dunlop, valt helemaal niet tegen. Stil, goede grip, zowel droog als nat. Nu 20.000 op gereden, nog lang niet op. Dus de levensduur zit ook wel goed. Conti ligt er bij mij op de voorwielen met 20.000 km af....
 

CDK

Forumguru
@Duijzer, mijn ervaring met Bridgestone (en ook Pirelli) vanaf 19” en groter dat ze allemaal in meerdere of mindere mate hoogteslag hebben. Hoe lager de wang hoe meer hinder je daar van kan ondervinden uiteraard.
 

Duijzer

Donateur
Dat kan, @Corné de Kluijver , ik rij op 18". 19" en groter heb ik geen ervaring mee. Ik heb altijd voorkeur gehad voor Michelin, met name door problemen met andere merken (cuppen, forse slijtage en ook wel eens één met een brom erin. Nu op advies van mijn garagehouder eens Dunlop geprobeerd (niet goed, geld terug) en toch wel tevreden. 6Db stiller, scheelt echt. En nu ik er een tijdje op rij toch wel tevreden over. Maar de ene serie kan goed zijn, terwijl een zelfde band als 19" niet bevalt, waarbij het type auto ook van belang is. Met Michelin heb ik eigenlijk nog nooit een zeperd gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hendrik38

Forumguru
Ik rijd nu op de conti sportcontact 6. Ik vind het een prima band. Vind alleen de tekening op de wang van de band erg lelijk.
 

De Stip

Forumguru
Dank voor jullie tips! En welke winterband zal ik kiezen om de originele Mytikas 18" velgen? Want ik ben het erover eens dat die zwarte set, voor de winter gaat worden gebruikt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Voor winterbanden ben ik wél groot fan van de Continentals! Verschillende sets gehad en allen bevielen mij prima. Nu weer nieuwe TS850 P’s gehaald :D.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat die P aanduiding betekent; géén idee. Wie het weet mag het zeggen.

Ik was ook liever voor de 860 gegaan, maar die is helaas niet in mijn maatvoering (225/40/18) leverbaar..
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb als Winterbanden Dunlops, erg goed zijn ze. Zomer Michelin (supersport) alleen worden deze sneller oud dan dat ik ze op krijg. En helaas zijn 2 al een beetje gecupt.
 

CDK

Forumguru
Bijzonder dat Michelin Supersport bij jou gaat cuppen @Fmoon, denk dat je eens naar je uitlijning moet laten kijken. Minstens zo bijzonder is het dat je met je Dun(f)lops wel tevreden bent. Ik krijg nog steeds nachtmerries van de winterbanden van dat merk, ze leken wel vierkant :cry:
 
Bovenaan Onderaan