Contactslot Skoda Octavia 2008 defect

Fav

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn contactslot. Mijn sleutel wil niet meer ronddraaien in het contactslot.
Eerst begon hij met af en toe haperen daarna zat hij op een dag vast.
Wat WD40 erin gespoten en plotseling was hij weer los. Maar na een paar dagen te hebben gewerkt zit hij nu weer muurvast en ik krijg hem niet meer los.Ik heb de dealer gebeld en die adviseerde me een nieuw cilinderslot te monteren. Ik heb dus een nieuw cilinderslot besteld bij de dealer en die kan elk moment binnenkomen. Inmiddels heb ik de kappen rondom het slot verwijderd. Normaal gesproken kun je het cilinderslot vrij gemakkelijk vervangen als de sleutel nog wil draaien. Je draait de sleutel op 90 graden naar rechts en steekt een paperclip in een gaatje naast de ingang van de sleutel. Hiermee trek je zo het cilinderslot kpl. met ontvanger uit de behuizing. Maar mijn slot draait niet meer en werkt dat dus niet. De dealer zegt dat ik een gaatje moet boren in de behuizing ter hoogte van een palletje(kun je zien aan het nieuwe slot waar die ongeveer zit)en dan met een pennetje het palletje indrukken om het slot eruit te krijgen.
Mijn vraag is wat krijg ik opgestuurd van de dealer, een los cilinderslot met ontvanger kpl. Of moet ik die overzetten op het nieuwe slot.Wat moet ik nu allemaal nog demonteren om ergens een gaatje te boren
En klopt het zoals ik het beschrijf of heb ik de dealer verkeerd begrepen.
Graag zou ik van een kenner info ontvangen wat ik allemaal moet doen (stap voor stap)om een nieuw cilinderslot te monteren.

Vriendelijk bedankt alvast.
Gr, Fav
 
Bovenaan Onderaan