contactplug turbo drukregelaar losmaken

Roco

Lid
Het klinkt wellicht wat dommig, maar ik wil de stekker verbinding van de turbo drukregelaar schoonmaken
en ik zie niet goed, hoe ik deze moet/kan losmaken.
De bovenkant kan ik een beetje naar links en rechts draaien, is dit ook een stekker?
Hoe moet deze dan los? Er zitten diverse openingen en sleufjes aan de zijkanten, maar ja....
Ik heb een werkplaatshandboek, maar het hoe staat er niet in.
Dit onderdeel functioneerde tijdens vakantie in tsjechië niet goed en gaf
af en toe foutmelding.
Is hier door garage gereset ( deed ik onderweg ook al 3 keer) en stangetje is van olie voorzien.
Nu kunnen de contacten nog wellicht smerig zijn. Om dat uit te sluiten wil ik deze schoonmaken.

Wie weet hoe dat moet?
 

Bijlagen

  • plug.jpg
    plug.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 23
  • DSC_5392.JPG
    DSC_5392.JPG
    280,8 KB · Weergaven: 24

Sjoerdb

Forumguru
De zwarte bovenkant is een haakse hoes die op de stekker geplaatst is. Dat lichte deel is de stekker, vanaf deze zichtkant zit er aan de zijkant een palletje wat je indrukt om het haakje los te drukken.
 

Sjoerdb

Forumguru
Ik kijk nog eens, maar ik denk zelfs dat kleine palletje omhoog bewegen. Maar rustig met beleid proberen.
 

Roco

Lid
Ha... tis wat. Ik stond er bij toen de monteur van Lukas Service in Lipence die connector in een mum los had, maar zag niet hoe hij het gedaan had.
Ik weet inmiddels uit foto's van vervangingsartikel, dat er aan de kant waar je tegen aan kijkt een vergrendel driehoekje zit, dat de stekker tegenhoudt van loskomen.
Heb inmiddels een tweede werkplaats handboek, maar daar staat helemaal niets in van de turbo en (over) druk regelaar. Grrrrr
En na een kwartier is het mij nog niet gelukt.
Morgen ga ik naar de garage, nu wil ik het weten ook !!!!!!!!
Heb het idee, dat je er aan de bovenkant een dunne schroevendraaier in moet steken, die ontgrendelt, morgen zal ik het weten.
Alles wil buigen en beetje wijken, maar het kan ook kapot.
Ik ga voor zeker.
Meld mij wel terug met de oplossing.
 

Roco

Lid
wow, wat een geweldig filmpje, Mike.
Geweldig bedankt. Zo simpel is het dus, maar je moet het weten,
anders maak je dus de boel kapot.
Ik ben je heel dankbaar voor deze bijdrage !!!!!!!
Bijdrage van het jaar !

met vr gr Ronald
 

Roco

Lid
Gelukt !
Dat viel nog ff tegen, moest wel heel hard drukken en er zit een smal richeltje boven op de stofkap van de kabel, dus moest ff doekje gebruiken.
Daarna simpel het lipje iets omhoog doen en voilà... de stekker was los.
Simpel als je het weet, hahaha.
6 pinnetjes zagen er donker uit, eerst even een glasvezel borsteltje halen.
Dan pinnetjes schoonmaken, schoonblazen met spuitbus lucht en klein beetje kontaktspray er op.
Dan moet dat goed zijn voor lange tijd.

Dank Mike voor de gouden tip !
 
Bovenaan Onderaan