Contact uit .. Columbus blijft aan

Gister heb ik mijn nieuwe SIII in ontvangst mogen nemen. De komende tijd alle functies ontdekken. Ik kan echter een ding niet achterhalen. Dat is hoe je kan instellen dat de Columbus automatisch uitgaat op het moment dat je het contact uit zet (en anders om natuurlijk). Heeft iemand de oplossing?

RefleCs

Forumguru
Inderdaad. Hij gaat vanzelf uit met een kleine vertraging zodra je het bestuurders portier opent. Ik moest er in het begin ook even aan wennen. ;)

Uiteraard kan je de unit ook handmatig uitschakelen door de volumeknop ingedrukt te houden.

Rallye

Forumguru
Geldt dat ook voor de bluetooth, zodat je met de deur dicht je telefoongesprek af kunt maken?

ljo13

Lid
Jep, als je het contact uitzet terwijl je geparkeerd staat en aan het telefoneren bent kun je gewoon verder telefoneren. Het is pas wanneer je het portier opent dat de verbinding zal worden verbroken.

RefleCs

Forumguru
Geen idee heb geen sleutel in het contact bij mijn Superb ;) bij de variant met Kessy is het iig zo dat zodra je het contact uit zet de Columbus volledig functioneel blijft tot je het portier opent (en waarschijnlijk zal er ook nog wel een tijdslimiet ter beveiliging op zitten)

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb geen Superb, maar wel een soort Kessy op mijn huidige auto en dat werkt hetzelfde. Motor uit met de drukknop blijft de stroom aan en alle apparatuur werken, behalve de airco.
Wanneer het portier van de bestuurder, dus niet één van de andere portieren, geopend wordt, dan gaat de navi uit en ook de telefoonverbinding met de carkit. Het gesprek wordt dan overgenomen op de telefoon, met een kleine onderbreking omdat er gewisseld moet worden van carkit naar handset.

Als je enige tijd in de auto blijft zitten zonder het portier te openen, maar wel met de motor uit, dan gaat bij mij na enige tijd ook alles uit, maar ik heb begrepen dat bij Skoda ook de 12V aansluiting permanent blijft werken, dat is bij mij niet zo, dus dat kan anders zijn.

Uitzetten naar wens met de motor uit en het portier dicht kan alleen door de unit uit te zetten.

Bovenaan Onderaan