Constante stroom sigarettenplug?

Daan078

Senior Member
Korte vraag: Klopt het dat op de sigarettenplug constante stroom staat? Ik had daar nl zo’n usb splitter ingedaan, maar de verlichting daarvan blijft dus branden, waar ik er vanuit ging dat de stroom daar dus niet op bleef staan. Als dat nl zo is, kan ik deze splitters er dus niet in laten zitten…

Canon-Eye

Forumguru
Bij Skoda wel, voor zover ik dat bij 4 verschillende modellen heb ervaren. Bij Seat dan weer niet, zoals ik inmiddels óók heb ervaren...

Tees

Donateur
Bij mijn O2 blijft de stroom er ook minstens een uur op staan. Maak daar wel eens dankbaar gebruik van door de MP3 spelers van de kinderen tijdens een uitje even op te laden.

Cordoba

Forumguru
Bij Skoda wel, voor zover ik dat bij 4 verschillende modellen heb ervaren. Bij Seat dan weer niet, zoals ik inmiddels óók heb ervaren...
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zit het niet in het merk maar in het bouwjaar, als ik het goed heb is dat sinds 2-3 jaar veranderd.

EdK

Forumguru
Mijn 12V wcd staat 24/7 onder spanning vanuit fabriek gemonteerd
Heb er ook een USB splitter inzitten met blauw licht (led) en wanneer ik ook kijk, hij brand altijd.
En ach hij moet echt wel weken lang stilstaan voordat dat ledje de accu heeft leeg getrokken hoor....

Daan078

Senior Member
Ok dan, dan ga ik het gewoon gokken, er vanuit gaande dat het goed komt

Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zit het niet in het merk maar in het bouwjaar, als ik het goed heb is dat sinds 2-3 jaar veranderd.
Mijn Leon is in december 2016 ingeschreven in NL en dat is wel effe langer dan 2-3 jaar geleden...
Heeft overigens tot juli 2017 (datum eerste toelating) in de showroom gestaan en is toen ingezet als demo tot ik 'm kocht.

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Ik heb het de laatste paar jaar vaker gelezen (maar op welk forum?) dat dit veranderd is, mogelijk dat het bij Seat (of bij de Leon) eerder is veranderd dan bij andere modellen/merken.

Het instructieboekje van mijn Octavia uit 2020 is er helder over: de 12V-stopcontacten en de sigarettenaansteker werken altijd (tot de accu leeg is…). 230V stopcontacten werken zolang de motor draait en als er iets is aangesloten daarna nog 10 minuten

Stevensm

Nieuw lid
Op mijne S3 uit 2018 blijft er ook spanning op staan, zelfs 3 dagen later nog. Onlangs vergeten dashcam uit te trekken en was 3 dagen later nog aan het opnemen. Is standaard zo volgens garage.
Je kan de voeding van de sigarettenplug aanpassen en een input van contactslot gebruiken als schakelaar, zodat voeding afhankelijk is van contact. Wel wat werk, daarom dat ik het zo heb gelaten en stekker in/uit plug

hemi24

Forumguru
Is de plug achterin de middenconsole (voor achterpassagiers) niet via het contact geschakeld?

lsp

Forumguru
Verschilt binnen VAG mijn Octavia (inmiddels ex) altijd 12V sigaretten VW Golf (inmiddels ook Ex) had 12V na contact Sigaretten

DieselTDi

Forumguru
Mijn sigarettenplug stond wel op permanente stroom

Kwam ik achter na 2 weken corona aansluitend 2 weken thuiswerken (en auto niet nodig gehad) met de dashcam er in geplugt

Was even met de sleutel mechanisch deur openen en met m'n vrouw haar auto en startkabels starten...

Bovenaan Onderaan