Condens op voorruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier heb ik ook last van met mijn Fabia.
De voorruit heeft dan wel weinig condens, maar is flink beslagen, het duurt ook lang voordat het weg is
smile.gif


Maar goed, 5 minuutjes eerder opstaan, haha.
 

Kelvin

Lid
Bij mij kwam het probleem zich voordoen na zegmaar 3 kwart jaar. Maar ik moet zeggen de ondermat is nu helemaal droog en tot op heden geen beslagen ruiten meer!!

Ik wil toch nog even tegen de mensen waarvan de matten kurkdroog zijn zeggen dat men ook goed ONDER de matten moet voelen en dan in mijn geval met namen achterin. Als je namelijk de matjes eruit haalt en hard duwt op de ondervloer kan je wat beter het vocht omhoog voelen komen. Als dat het probleem is dan...

Suc6
 

EdK

Forumguru
Heb ook last gehad van condens op voorruit en dakraam.
Wel condens ?? het leek meer op een plens water de druppels vielen van me opendak naar beneden!! Tja en dan op zoek !! Maar het euvel was redelijk snel gevonden na een ritje naar de dealer. Lekkende achterportieren !!
Men heeft dit netjes opnieuw afgekit en sindsdien geen last meer !! Oke zoals een elk heb je smorgens wat condens op de ramen staan maar na een minuut is dat netjes verdwenen !!
En een en ander is netjes onder garantie verholpen en koste me alleen wat wachttijd bij de dealer, maar ach dan kun je weer eens op je gemak met een kop koffie de modellen bekijken !!

Dus kort samengevat: overmatige condensvorming controleer dan eerst onder de achtermatten en zoals Kelvn zegt duw er ook wat harder op de vloer onder de matten. En is dit kurkdroog maak dan even een rit naar de dealer zodat deze het kunnen opsporen !!

Suc6
 

Sacky

Nieuw lid
Ik heb er ook nogal last van. Bij mijn vorige auto (citroen c3) was het ff de airco aanzetten en dan was ie in 20 seconden schoon.

Een (gebrekkige) oplossing is het gebruik van die anti-condensdoekjes van de halfords. Even over de gecondenseerde voorruit heenhalen en het condens is weg. Tevens komt het de volgende keer minder snel terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan