Concurrentie Roomster

van_der_P

Senior Member
Kan het met het bovenstaande verhaal helemaal eens zijn.
Deze week staat er een test in de autoweek waar onder andere de Sandero bij is. Die auto krijgt geen slechte test. Sterker nog komt als winnaar uit de test.
Als ik straks toe ben aan een nieuwe auto dan zal het zeker tussen de Sandero en de Fabia gaan. En naar welke kant de balans dan door slaat ..........................ik weet het nog niet.
 

EdK

Forumguru
Kan het met het bovenstaande verhaal helemaal eens zijn.
Deze week staat er een test in de autoweek waar onder andere de Sandero bij is. Die auto krijgt geen slechte test. Sterker nog komt als winnaar uit de test.
Als ik straks toe ben aan een nieuwe auto dan zal het zeker tussen de Sandero en de Fabia gaan. En naar welke kant de balans dan door slaat ..........................ik weet het nog niet.


Zeg van_der _P we gaan geen rare dingen zeggen he !!??
Ga er nog maar even van uit dat je een kleine verstandsverbeistering had toen je dit neerschreef !!

:407:
 

Desperado

Forumguru
Afhankelijk van de financieen is de Dacia voor mij ook een optie.
Aangezien ik niet over een leasebudget beschik en het wel zelf moet betalen....
 

van_der_P

Senior Member
Afhankelijk van de financieen is de Dacia voor mij ook een optie.
Aangezien ik niet over een leasebudget beschik en het wel zelf moet betalen....

Voor mij is het niet anders, moet mijn auto ook met rondjes rond de kerk bij elkaar rijden.
En een lening afsluiten voor een auto dat doe ik niet, vind autorijden zo al duur genoeg.
Maar ja mijn auto moet nog 2 jaar worden dus die nieuwe komt er op zijn vroegst pas over 1.1/2 jaar.
Zeker nu wij, mijn vrouw en ik, alle twee in onze woonplaats werken rijden we nog maar weinig met de Roomster vanaf januari tot nu 5000 km
Dus blijven nog wel een tijdje met de Roomster rijden. Ik denk dat we over 1.1/2 jaar rond 30.000 km op de teller hebben. Dat is toch nog geen kilometerstand om afscheid te nemen.
Maar soms denk je weleens over een andere auto, en dan komt die Dacia ook voorbij. Zeker als die Roomster een jaar of 3 a 4 is dan is het verschil tussen een nieuwe Dacia kleiner dan tussen een nieuwe Fabia Combi. Dan rij je met een kleine investering toch weer een nieuwe auto.
Maar zover is het nog niet.
 

Fabia

† In Memoriam
We moeten wel oppassen dat we hier niet aan tunnelvisie gaan doen. Dat begint dan elitraire trektjes te krijgen. De een heeft nu eenmaal meer budget dan de andere.
 

LenK

Forumguru
Nu Skoda een mainstream merk is moet er weer gezocht worden naar een ander no-nonsense merk.
Ik ben ook van de no-nonsense maar voor ik in een Roemeen, Rus of Chinees stap zal er nog heel wat moeten gebeuren.
 

EdK

Forumguru
Nu Skoda een mainstream merk is moet er weer gezocht worden naar een ander no-nonsense merk.
Ik ben ook van de no-nonsense maar voor ik in een Roemeen, Rus of Chinees stap zal er nog heel wat moeten gebeuren.


Kan zo gebeurt zijn !!!
Voor je het weet zit je weer in het openbaar vervoer !

Of je moet nu al een spaar rekening hebben met getallen met 6 nullen voor de comma !!
 

LenK

Forumguru
Triest inderdaad dat mensen langzaam maar zeker gedwongen worden in trieste en/of kleine en/of oude hokjes te rijden terwijl ze misschien best wel anders zouden willen.

Het stikt tegenwoordig bijvoorbeeld van die lelijke C1, Aygo, 107. Dat verkoopt gezamenlijk 2x zoveel als de nr 2 op de verkooplijst. Nog even en de parkeerplaatsen worden op dit soort formaat afgestemd. Pas er nu al vaak amper in. Mag over een tijdje voor 2 betalen vrees ik.
 

Fabia

† In Memoriam
Triest inderdaad dat mensen langzaam maar zeker gedwongen worden in trieste en/of kleine en/of oude hokjes te rijden terwijl ze misschien best wel anders zouden willen.

Dat vind jij! Ik denk dat een hoop mensen daar anders over denken.
 

Hetzer

Forumguru
:ot:


Nu Skoda een mainstream merk is moet er weer gezocht worden naar een ander no-nonsense merk.
Ik ben ook van de no-nonsense maar voor ik in een Roemeen, Rus of Chinees stap zal er nog heel wat moeten gebeuren.


Dacia is net zo roemeens als dat een Vauxhall engels, en een Opel duits is, nauwlijks dus!!
De Sanderro word over de hele wereld (behalve in Europa )verkocht als Renault, ze rollen uit de zelfde fabriek!!!!!!!!!,
Zo komt ook over een paar jaar zelfs een Dacia versie van de Renault Koleos op de markt gebracht, de uit de zelfde fabriek gaat komen,

Ook voor mij is skoda niet heilig en is Dacia misschien toekomst best een mogelijk keuze ,als de modellen steeds moderner van vormgeving worden en vooral als de Skoda modellen maar steeds meer gaan oplopen in prijs!!!!!!!!
Het enige probleem is echter mijn vrouw, die wil echt nooit in een Dacia rijden!!!!
 

Bijlagen

  • sand2.jpg
    sand2.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 12
  • Photo-47.jpg
    Photo-47.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 12
  • dacia-al-salone-di-ginevra-2008_2.jpg
    dacia-al-salone-di-ginevra-2008_2.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 11
  • sand4.jpg
    sand4.jpg
    74 KB · Weergaven: 11
  • dacia-al-salone-di-ginevra-2008_8.jpg
    dacia-al-salone-di-ginevra-2008_8.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan