Computer versnellingsbak niet goed?

HvdH

Lid
Hallo forum leden. Hoop dat jullie mij willen helpen. Heb nul verstand van auto’s behalve kleur en rij comfort.
Was net bij Skoda garage Voor onze Kodiaq. Sinds vervangen bakolie 22 okt 2025 schakelt automaat niet lekker door ( haperend, blijft hangen). Daarna terug geweest, men zei kon niks vinden. Nu moest de auto voor inspectie vandaag en nu zegt dealer ( je hebt gelijk) komt om dat computer niet goed is. Vervangen gaat circa 2600 euro kosten. Is dit een bekend euvel. Auto heeft circa 130000 km gereden. Is dit altijd zo duur. Ik hoor heel graag. Ik heb gezegd ik wil eerst offerte. Auto uit 2019. Heb heel graag jullie input.

hemi24

Donateur
Defecte Mechatronica komt helaas vaker voor bij dit type DSG in jouw geval vrijwel zeker de DQ381. En ja, dergelijke prijzen hoor je hiervoor wel vaker voorbij komen.

Wel frappant dat klachten zijn ontstaan juist na een handeling van de garage; heb je dit toen ook al gemeld?

HvdH

Lid
Jazeker toen gemeld hemi24 Toen gingen ze weer kijken en men zei ze hadden er wat aan gedaan maar het euvel wordt nu erger.

Bovenaan Onderaan