Commonrail in Superb?

Mr_McPhisto

Actief lid
Wanneer zou de 2.0tdi 140 pk de 2.0tdi 143 pk worden als commonrail?

Als ik zo lees dat de seat Exeo vanaf april al direct beschikbaar wordt met deze drie (ook de 120 pk) commonrail motoren, zal het toch ook niet meer lang duren bij de Skoda (Superb)??

Ik hoop het echter nog niet dat ze het al stil houden en dan de commonrail er al inzetten per februari of zo, want ik zou de motor chippen met fabrieksgarantie en volgens mij is er voor de 143 pk common rail diesel nog niks beschikbaar daarvoor.
 

Torica

Lid
Wanneer zou de 2.0tdi 140 pk de 2.0tdi 143 pk worden als commonrail?

Als ik zo lees dat de seat Exeo vanaf april al direct beschikbaar wordt met deze drie (ook de 120 pk) commonrail motoren, zal het toch ook niet meer lang duren bij de Skoda (Superb)??

Ik hoop het echter nog niet dat ze het al stil houden en dan de commonrail er al inzetten per februari of zo, want ik zou de motor chippen met fabrieksgarantie en volgens mij is er voor de 143 pk common rail diesel nog niks beschikbaar daarvoor.
Ik hoop wel dat ze het stil houden ;)

Ik verwacht mijn Superb 2.0tdi in april. Aangezien ik niet zal gaan chippen mag mijn superb wat mij betreft geleverd worden met de commonrail motor.
 

Swiss

Actief lid
Ik hoop dat ze er nog even mee wachten.

Een van de grootste troeven van Skoda is net hun PD-motor. De "kick" die een PD geeft bij het versnellen is onvoltroffen en de lawaaihinder neem ik er dan graag bij. En trouwens, ik heb laatst meegereden met een Superb 140 pk en ik vond die eigenlijk al bijzonder stil. Dus voor de S2 zie ik eigenlijk het nadeel niet...
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Klopt!

Ik hoop dat ze er nog even mee wachten.

Een van de grootste troeven van Skoda is net hun PD-motor. De "kick" die een PD geeft bij het versnellen is onvoltroffen en de lawaaihinder neem ik er dan graag bij. En trouwens, ik heb laatst meegereden met een Superb 140 pk en ik vond die eigenlijk al bijzonder stil. Dus voor de S2 zie ik eigenlijk het nadeel niet...


Ja je hebt gelijk met de stuw in je rug-effect. Ook wat betreft het geluid. Dat is vooral buiten hoorbaar! Binnen is de 140 pk ook stiller dan in een passat. Ik heb zelf in beide gereden, omdat ik eerst eigenlijk niet eens om me heen keek. Ik heb een passat en zou er weer eentje nemen. Echter de 2.0tdi's die ik heb bereden van de passat zijn luidruchtiger dan die in een superb! En beide waren nieuw, want hoe meer kilometers, hoe meer geluid er uiteindelijk ook beetje bij beetje bijkomt!
 

TL@

Forumguru
Pümpendüse, pompinjectors dus, met een injector per cilinder itt een common rail welke een gemeenschappelijke inspuitbuis is.
 
Wanneer zou de 2.0tdi 140 pk de 2.0tdi 143 pk worden als commonrail?

Als ik zo lees dat de seat Exeo vanaf april al direct beschikbaar wordt met deze drie (ook de 120 pk) commonrail motoren, zal het toch ook niet meer lang duren bij de Skoda (Superb)??

Ik hoop het echter nog niet dat ze het al stil houden en dan de commonrail er al inzetten per februari of zo, want ik zou de motor chippen met fabrieksgarantie en volgens mij is er voor de 143 pk common rail diesel nog niks beschikbaar daarvoor.

De passats (bleumotions) worden vanaf heden met een 2.0 cr motor geleverd. Ik geloof niet dat deze motoren nog lang op zich laten wachten in de s2. Zeker niet nu Seat ze ook gaat leveren in de Exeo.
 
Bovenaan Onderaan