Comming / leaving home aanpassen

Highway

Forumguru
Meeting in mei - leuk om andere Skoda gebruikers te leren kennen. Eens aanhoren wat er zoal aangepast kan worden, het canbus is voor mij nog nieuw. Mei duurt alleen nog zo lang :( Woont er iemand regio Eindhoven die een VAG kabel heeft, en dit voor mij wil en kan aanpassen?

Achterlichten aan bij dagrij verlichting - ik had nog niet eens gezien dat deze niet aan gingen :tongue:
 
Okee op die manier, inderdaad is dat niet te veranderen.

Als we toch instellingen aan het veranderen zijn is het volgende dan ook mogelijk:?

De verlichtingsschakelaar moet op auto staan voor de meedraaiende koplampen, maar als het licht genoeg is
gaat de dag rij verlichting aan, de mistlampen. Dit wil ik niet, en moet (mijn idee) altijd licht met meedraaiende koplampen aan.

Want op de stand dat de verlichting aan staat draaien de koplampen ze niet mee maar staan ze altijd wel aan (xenon). Zelf vind ik dit prettiger dan de mistlichten gebruiken als dagrijverlichting.


Met andere woorden kan de xenon altijd aanstaan met de draaiende koplampen, hoe licht het ook is?

grts Marcel
 

Noord26

Forumguru
Want op de stand dat de verlichting aan staat draaien de koplampen ze niet mee maar staan ze altijd wel aan (xenon). Zelf vind ik dit prettiger dan de mistlichten gebruiken als dagrijverlichting.

grts Marcel

Je mag geen mislichten voeren als dagrijverlichting. Het zijn ook 2 verschillende lampjes.
 

Octavia32

Forumguru
Voor mij is het duidelijk @Tha Bla Ik heb dit zelf eergisteren gedaan via VCP.
Heb de DRL van mijn Xenon functie verplaatst naar de mistlampen(inmiddels LED) en heb vervolgens de licht intensiteit aangepast om meneer agent tevreden te stellen.

Voor de duidelijkheid ik heb de mistlamp units zonder DRL lampjes(Dus enkel ipv dubbel vanaf 2010 >)

Verder zie foto voor resultaat(het is moeilijk te zien)

IMAG1192.jpg
Gedimd lichtsterkte 50%(DRL )
IMAG1194.jpg

Mistlamp functie dus volle sterkte(het lichtbeeld is blauwer)

Extra info: Bij mij was het dus zo dat de DRL functie ingevuld werd door de Xenon lampen.Dit hield in dat als ik in de maxidot DRL aanvinkte dat de xenons gingen branden.
Aangezien ik net als jullie het zonde vond om de Xenons altijd aan te hebben heb ik besloten om dit via de mistlampen te doen.
Zeker nadat ik deze had vervangen voor LED lampen met weerstand, aangezien de corner functie ervoor zorgt dat de LED lamp met de bocht uit rijden ook dimmend uitging wist ik zeker dat ik dit kon gebruiken voor DRL functie.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en via VCP de DRL op de mistlampen gezet om daarna de licht intensiteit aan te passen.
Standaard staat deze op 92% en heb hem nu op 50% staan echter denk ik dat ik nog iets verder terug moet naar 40 of 30%.
Ik wil oom agent ook tevreden houden:jaja:
 

Bijlagen

  • IMAG1188.jpg
    IMAG1188.jpg
    941,7 KB · Weergaven: 27
Ziet er netjes uit :)
Ben ik dus de "enige" & "vreemde" die gewoon altijd zijn xenon aan wilt houden :tongue:
maar dan incl meedraaiende lamps.

Die leds lijken trouwens ook wel xenon en mooi dat je ze kan dimmen.
 

CDK

Forumguru
@Tha Bla, als m'n motor uit is of nog uit staat mogen mijn xenons niet branden om 2 redenen, de 1e is dat het slecht is voor de accu (vooral bij korte ritten) en de 2e is dat na een x aantal starts de xenons de geest geven en vrij duur in aanschaf zijn, vooral omdat je ze per 2 moet vervangen ;)
 

Octavia32

Forumguru
Zojuist de sterkte naar 30% gebracht de onderste plaatjes tonen dus het verschil tussen mistlamp functie dus 92
% en 30 DRL

DRL licht 30% Let op het lichtbeeld op de witte schutting

IMAG1206.jpg

Mistlicht 92%

IMAG1207.jpg

DRL 30%

Let vooral op de schaduw voor de bumber
IMAG1209.jpg

Mistlamp 92%
IMAG1208.jpg
Ik moet overdag maar eens kijken hoe dit er uit ziet.Want ik geloof niet dat het nodig om naar 10% te gaan.
 

Spierings

Forumguru
@Tha Bla in de dimlicht stand draaien ze toch ook mee?

Heb het ooit bij een Audi zo geprogrammeerd dat de stadslichten uit gingen bij contact uit. Op deze manier kon hij ze altijd in de dimlicht stand laten staan.

Misschien dat dat ook een optie is op jouw Skoda.
 
@Spierings ze draaien alleen mee in stand: auto, maar dan staan ze overdag uit.
Wat de rest ook zegt dat dan de xenon altijd aanstaat en sneller stuk gaan is ook waar.

Maar heb liever dat ze door te veel aan staan stuk gaan dan dat ik niet gezien wordt.
Na de vakantie gaan ik me er weer wat meer in verdiepen.
Dan ook het geen wat je zei nog eens goed bekijken.

Voor de vakantie (nu op turks grondgebied) ga ik weer eens wat meer met de superb en forum doen.
Was een soort van gekkenhuis de afgelopen tijd.

Grts marcel
 
Bovenaan Onderaan