Columbus telefoon toevoeging [O2]

Bud

Lid
Beste Skodeurs

Ik ben sinds twee dagen de gelukkige (moet bewezen worden) eigenaar van een skoda octavia station 103Kw diesel uit 2008 (2 l). NU is mijn skoda rijk uitgerust met allerlei optie echter ontbreekt mij een telefoonaansluiting. Lijkt erop dat er wel een voorbereiding op de columbus zit. Gezien de toets phone. Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf (of goedkope andere oplossing) die optie kan toevoegen en wat daar voor nodig is.
 

Michelv.

Forumguru
Kijk even onder de bijrijders stoel, daaronder zit de originele bluetooth module (als ie in je auto zit:D). Op de foto onder het stukje tapijt met de 2 knopjes.
Achteraf inbouwen is een peuleschil, al is het niet heel goedkoop.

Op marktplaats zoeken naar een bedrijf uit Apeldoorn die adverteert met bluetooth modules, die kan je alles vertellen over de modules en zijn prijzen zijn Oké.

Foto-APUCOSAG-D.jpg
 

Bud

Lid
Ben even uit de lucht geweest. Op dit moment aan het onderzoeken wat er precies moet gebeuren om een bluetooth module toe te voegen aan mijn Columbus. Gelijktijdig dan maar kijken of een update nodig is. Op deze site lees ik dat je dan eerst een VIN nummer moet hebben. In de instructieboekjes kan ik niets vinden over een VIN nummer. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier achter kan komen?
 

Bud

Lid
Bij de O2 zit deze ook achter de voorruit. Maar als ik het nu goed begrijp heb ik deze niet nodig om een softwareupdate uit te voeren.
Kun je mij ook vertellen hoe ik kan achterhalen of ik een software update nodig heb en hoe actueel de kaarten zijn?
 

AndreM

Forumguru
Kaart updates voor de oudere Columbus is alleen te koop via de dealer of de handel.
De update waarbij je een VIN nummer voor nodig hebt, is alleen voor de O3 navi bestemd.

Maar een troost, mijn navi heeft de laatste kaart update van november 2014 en er is op de kaart nog niets veranderd op de A15 tussen Ridderkerk en Spijkenisse. Terwijl deze weg nu al sinds oktober 2013 klaar is.
Of de nieuwe A4 van Dinteloord naar Bergen op Zoom, dan geeft je navi aan dat je dwars door het weiland rijd.
Om te weten welk versie je heb, moet je zoeken in de setting van de navi.
Daar zal je een versie nummer vinden van de kaarten en via internet kan je zoeken welke versie nu actueel is.

Helaas zullen de kaarten nooit kloppen en zal je nog steeds je ogen moeten gebruiken om de borden te volgen. En ook al heb je de nieuwste kaarten kom je nog steeds kruisingen tegen die rotondes zijn geworden of kruispunten die aangegeven worden als rotonde.
Met mijn vorige auto heb ik 3 jaar lang geen update meer gehad, ik heb het eerlijk gezegd niet gemist ook.
 
Bovenaan Onderaan