Columbus Columbus switched naar BT bij iedere melding (whatsapp etc.)

Beste allemaal,

Ben best blij met mijn Columbus, maar waar ik een beetje gestoord van wordt is dat bij iedere melding die ik op mijn telefoon (iPhone 6plus) krijg, de Columbus naar BT schakelt, waar dan vervolgens niets meer te horen valt omdat zo'n berichtje maar een meldingstoontje van een halve seconde heeft. Ik moet dan weer handmatig terugschakelen naar de bron waar ik voordien naar luisterde.

Vraag: Hoe kan ik de Columbus 'vertellen' dat ik alleen telefoongesprekken wil voeren via BT, maar dat alle meldingen (mediaspeler) niet hoeven worden doorgegeven via BT?

VRaag: Kan ik de mediaspeler functie uitschakelen, zodat alleen de telefoon via BT is verbonden? Audiostreamen doe ik toch niet in de auto...

Benieuwd of ik weer iets geks heb, of dat anderen dit fenomeen ook kennen. Ik hoor het graag!
 
Airplay staat in principe altijd uit, tenzij je het activeert op een airplay compatibel apparaat zoals Apple tv, mijn Columbus is niet airplay compatibel, dus staat het standaard uit....ik zal het ergens anders moeten zoeken
 

Berry1912

Forumguru
RTFM

Instellingen Media
Op de toets Setup drukken en vervolgens op de functietoets .
Voor de weergave van een externe audio-videobron als een tv-tuner is ingebouwd
Voor de weergave van een externe audiobron

 Bluetooth-apparaat automatisch afspelen Activeert de automatische weergave van een mediaspeler
Instelling van de ontvangstgevoeligheid van een externe audiobron
Lage ontvangstgevoeligheid
Gemiddelde ontvangstgevoeligheid
Hoge ontvangstgevoeligheid
 

Beedeewee

Forumguru
RTFM

Instellingen Media
Op de toets Setup drukken en vervolgens op de functietoets .
Voor de weergave van een externe audio-videobron als een tv-tuner is ingebouwd
Voor de weergave van een externe audiobron

 Bluetooth-apparaat automatisch afspelen Activeert de automatische weergave van een mediaspeler
Instelling van de ontvangstgevoeligheid van een externe audiobron
Lage ontvangstgevoeligheid
Gemiddelde ontvangstgevoeligheid
Hoge ontvangstgevoeligheid
Ik heb hetzelfde probleem, alleen kom ik niet in dit menu... Wat bedoel je met functietoets?
 

Beedeewee

Forumguru
Nee... Maar het probleem lijkt zich zelf opgelost te hebben. Kreeg net ook een paar berichtjes tijdens het rijden, terwijl m'n muziek lekker door ging :yeehaa::cheer:
 

Beedeewee

Forumguru
Hmmmm iets te vroeg gejuicht! Vandaag sprong de Columbus weer naar media omdat ik een whatsapp bericht kreeg.
Hoe heb jij dit precies gedaan @Renegerr ?
 
Bovenaan Onderaan