Columbus start sd kaart muziek vanaf start af

Arent Schaap

Actief lid
Sinds twee weken in het bezit van een octavia 3. Echter is me het nu al een paar keer opgevallen dat als ik naar de radio heb geluisterd en de auto opnieuw gestart heb hij bij het afspelen via de media knop begint bij het eerste nummer van de sd kaart 1.

Is er ook een manier dat hij verder gaat waar hij gebleven was?

Kleine toevoeging:
Op de heenreis op SD kaart 1 muziek geluisterd.
Auto uit gedaan midden in een lange muziekmix (allemaal bijna 60 minuten).
Bij het opnieuw starten van de auto begint hij het eerste nummer van de SD kaart 1 af te spelen.

Net alsof je de SD kaart er net in doet.

SD kaart die ik gebruik is een 32GB SDHC
 
Laatst bewerkt:

Arent Schaap

Actief lid
Op deze kaart staan meerdere nummers in de hoofdmap (root) en diverse sub-mappen met mp3 bestanden.
Hij pakt steeds het eerste nummer uit de hoofdmap en speelt deze dan af.
 

Marcooctavia

Forumguru
@Arent Schaap heb jij de sd kaart geblokkeerd om te schrijven?
Dat moet je namelijk niet doen.
En heb je nog een beetje ruimte op de kaart over?
En was de sd kaart echt leeg toen je er muziek op zetten?
Je radio zet namelijk verborgen bestanden op je sd kaart die gebruikt hij om te lezen enzo.
Vandaar dat als je er muziek bij zet of weg haald je dat verborgen bestanden mapje even moet weg halen.
Dan leest hij de sd op nieuw en zet er weer een nieuw bestandje op.

Marco.
 

widojo

Actief lid
Wat gebeurt er als je de inhoud van een sd kaart kopieert naar de harde schijf (jukebox)?
Heb je dan hetzelfde probleem?
 

Cordoba

Forumguru
Buiten de mogelijkheden hierboven om, haal je tussendoor de SD-card uit het slot of laat je 'm zitten? Mijn ervaring is dat het afspelen vanaf het begin alleen gebeurt als je de card opnieuw in het slot drukt. Andere mogelijke oplossing is om het afspelen op random te zetten, dan zal ie niet steeds bij het 1e nummer beginnen.
 

Arent Schaap

Actief lid
Heb sd kaarten in beide slots. Blijven constant zitten. Naar mijn weten staan ze niet op slot tegen schrijven. Ook is er nog genoeg ruimte vrij. Ik ga alle geboden opties eens proberen en kom er op terug
 

Arent Schaap

Actief lid
Net de SD kaart bekeken en heeft nog ruimte genoeg. paar extra nummers gekopieerd dus hij is niet tegen schrijven beveiligd. Staat op NTFS. Kon geen verborgen mappen vinden. Ook heb ik nu geen muziek meer in de root staan.

Bij het veilig verwijderen er van kreeg ik wel ineens de maximale snelheden van Nederland te zien (krijg je normaal bij overgang grens).

Kaartje gaat nu in slot 2 en die daarin zat nu in 1.

Edit: Op beide SD kaarten kon ik geen andere (verborgen) bestanden vinden.
 
Laatst bewerkt:

Arent Schaap

Actief lid
Vanochtend de auto gestart. had hem op muziek op sd2 staan. Na het opstarten begint hij vrolijk met het eerste nummer van de eerste map. Wel op sd2.
 

widojo

Actief lid
Wat gebeurt er als je de inhoud van een sd kaart kopieert naar de harde schijf (jukebox)?
Heb je dan hetzelfde probleem?

Ik citeer mijzelf nog eens. Als je de muziek van de interne hdd start en de sd kaarten verwijdert, wat gebeurt er dan?
Overigens, waarom kopieer je de muziek sowieso niet naar de hdd?
 

Arent Schaap

Actief lid
Ik citeer mijzelf nog eens. Als je de muziek van de interne hdd start en de sd kaarten verwijdert, wat gebeurt er dan?
Overigens, waarom kopieer je de muziek sowieso niet naar de hdd?

Ik ga dit voor je uitproberen.

Wel vind ik dat het niet uit mag maken hoe ik het afspeel.
 

widojo

Actief lid
Wel vind ik dat het niet uit mag maken hoe ik het afspeel.

Mee eens. Het is ook bedoeld om dingen uit te sluiten.

Nu wil ik je niet ongerust maken, maar het van voren af aan starten herken ik maar dan van hdd en usb stick. Net als dat de navigatie map af en toe tijdens het starten van de motor (kortstondig) niet werd gevonden.
Bij mij is hiervoor de unit vervangen.
 

Arent Schaap

Actief lid
Dat klinkt i.d.d. ernstig.
De auto gaat de 15e voor een afleverbeurt naar de dealer. Tot die tijd heb ik alle tijd om "gebreken" te vinden.

Ik ben net terug uit Amsterdam en hij heeft de gehele terugweg naar de HDD gekopieerd. Laatste stukje via de HDD gespeeld en midden in een nummer de auto geparkeerd. Morgenvroeg weten we het antwoord.

Edit: hij speelt nu verder waar ik gisteren gestopt ben.
Even paar keer testen
 
Laatst bewerkt:

Arent Schaap

Actief lid
Ik ben nog verder wezen testen.

Momenteel lijkt het ook met de SD kaarten goed te gaan. Ik heb deze momenteel FAT32 geformateerd i.p.v. NTFS. Bij het testen gisteren en vanochtend speelde hij vrolijk verder waar hij gebleven was.

Nu heb ik mijn twee 32GB SDHC kaartjes geformateerd in FAT32 en dezelfde inhoud er weer op gezet. Kijken of deze ook blijven werken want dan was dit de oplossing.
 
Bovenaan Onderaan