Columbus Columbus + richtlijnen en sensoren

notjes

Actief lid
beste,

sinds vandaag werkt mijn columbus niet meer.maw ik krijg geen richtlijnen meer te zien als ik in achteruit sta...

wat zou het probleem kunnen zijn
 

CDK

Forumguru
@notjes, wat bedoel je met richtlijnen? Ik krijg de indruk dat je een achteruitrijcamera hebt en dat daar iets niet mee in de haak is, right?
 

Darkside

Forumguru
volgens de richtlijnen van het forum is wat meer info gewenst :D

Is dit ook na een herstart van de auto. Of als de columbus langer dan een uur niet gebruikt is?
Anders een reset van de Columbus doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
De lijnen begrijp ik wel de vraag is alleen wat veroorzaakt die lijnen en dat is volgens mij de camera vrees dat daar dan toch iets mis mee is
 

micky

Forumguru
het wordt steeds duidelijker... wat werkt er nu niet @notjes ? wat bedoel je met richtlijnen en werken de andere functies van je columbus wel?
 

kansberg

Forumguru
Probeer het eens met een reset van de Columbus. Het kan best zijn dat er een tijdelijk 'bugje' in zit die even wakker geschud moet worden.....
 

CDK

Forumguru
ahaa je bedoelt dus de rode / oranje streepjes die in beeld komen als de afstand tussen voertuig en obstakel klein wordt......
zoals gezegd even een reset uitvoeren en waarschijnlijk zal het daarna weer functioneren.
 

Joske

Forumguru
als ze nog piepen zou ik idd ook eens een reset doen van de Columbus..

I/O knop gedurende minstens 10seconden ingedrukt houden en blijven houden. Dan gaat ie normaal opnieuw opstarten. Gaat ie enkel uit, dan duw je nogmaals op I/O knop om te starten. :)
 
Bovenaan Onderaan