Columbus Onbetrouwbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

poenika

Nieuw lid
Ik heb een skoda Octavia sinds midden november van dit jaar.
Omdat ik, voor mijn werk,overal in België moet zijn heb ik bij de bestelling gekozen voor een Columbus navigatiesysteem.
Dit navigatiesysteem is volgens de meeste kenners een van de beste die er is.
Ik heb echter een vraagje over de betrouwbaarheid van de GPS zelf en wat jullie ervaringen hierover zijn.
Mijn navigatiesysteem werkt meestal wel maar in deze korte periode dat ik het gebruik heeft het systeem mij al twee keer in de steek gelaten.

Eerste keer was op de E17 van Antwerpen naar Gent waar ik volgens mijn GPS meer daar 500 m naast de snelweg aan het rijden was.
Ik ben toen gestopt aan een benzinestation en heb daar even gewacht in de hoop op een juiste fix maar na 5 minuten bleef het systeem nog steeds een verkeerde positie aangeven.
Kilometers verder op de E17 zat ik plots weer juist.

Tweede keer was voor mij een heel stuk vervelender omdat ik in een zijstraat moest zijn in Brussel.Ik volgde de instructies van de Columbus maar de positie van mijn wagen sprong van de ene straat naar de andere.
Plots stond ik volgens mijn GPS ergens tussen straten in.Ik was op dat moment totaal de weg kwijt.
Ik heb mijn wagen dan aan de kant gezet en mijn TomTom navigatie systeem uit mijn handschoenkastje gehaald en na 2 minuten wist dit systeem perfect waar ik mij bevond en ben ik dan zonder enkel probleem met mijn TomTom naar mijn bestemming gereden.

De indruk die ik nu heb is dat ik het Columbus navigatiesysteem niet meer kan vertrouwen en vind het jammer dat zo een duur systeem mij in deze zeer korte tijd al 2 keer in de steek heeft gelaten.

Mijn vorige wagen was een Renault met een Carminat systeem waar ik gedurende 4 jaar nooit dit soort problemen mee gehad heb.


Zou het kunnen dat er iets mis is met mijn Columbus of hebben jullie dit ook al gehad.
 

Ronnie

Forumguru
Lijkt toch verdacht veel op een gebrekkige Sat ontvangst, als de auto nog in de garantie is zou ik de Antennes eens laten vervangen.......
 

poenika

Nieuw lid
Bedankt voor de snelle respons.
Ik zal contact opnemen met de garage en zien of ze dit voor mij eens willen nakijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan