Columbus O3 verkeersmeldingen uitzetten

JOSI

Lid
Ik ben in het bezit van een nieuwe O3 met een Columbus (en dus niet een Amundsen) multimedia/navigatie systeem.
Ik word gek van die verkeersmelding die me om de haverklap meldt dat er over 20 kilometer een vertraging is. Ik heb gezocht om dit uit te kunnen zetten, maar ik heb al de minimale hoeveelheid meldingen. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten (anders dan het geluid zacht...)
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
pagina 64 van je boekje al eens gelezen?

en welkom op het forum trouwens, het is gebruikelijk dat men zich voorstelt in het meet- en greetgedeelte van dit forum, alvast bedankt ;)

(ik wil gerust de oplossing ook posten hoor.. maar dan moet je wel eerst een meet- en greet doen, als tegenprestatie zeg maar :D )
 

JOSI

Lid
Dank je Joske, ik begrijp je reactie en zal me zsm even voorstellen ;)
Overigens: ik heb geen Amundsen maar een Columbus-systeem, dus kijken op pagina 64 heeft geen zin.....
 

Joske

Forumguru
Heb nu geen pc bij de hand maar bij de Amundsen moet je dynamische route op OFF zetten voor traffic af te zetten. Zal straks nog eens kijken, bedankt voor je sympathieke reactie! ;)
 

Joske

Forumguru
Alé, dan is het pagina 70 omdat het een Columbus is ;)
is alleszins toch hetzelfde verhaal als bij de Amundsen, maar de tekst is wat dubbelzinnig. Het lijkt alsof je het helemaal niet kan afzetten, maar probeer het eens met dynamische route. Zie printscreen:

Naamloos.jpg
 

JOSI

Lid
Dank voor je reactie Joske. Ik heb het natuurlijk direct uitgeprobeerd. Het resultaat?
Als ik dynamische route uitzet, kiest de navigatie de kortste route, ongeacht of er files staan of niet. Ook blijft hij (of is het een zij?) een melding geven dat er verderop op de route een file is (ja, duhhh).
Dat is dus geen goede oplossing: ik wil geen gezeur dat er over 20 kilometer vertraging of een file is en ik wil wel de dynamische routeoptie hebben. O, ja: ik wil wel een waarschuwing hebben als de route is gewijzigd ivm verkeersdrukte......
Hoezo lastig? :)
 

Joske

Forumguru
the reception of TMC traffic reports is always switched on and cannot be turned off

Dan vrees ik dat het 'njet' zal zijn.. misschien een andere O3-rider met Columbus die eens wilt reageren?
 
Bovenaan Onderaan