Columbus navigatie

Hallo,

Aangezien ik nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Christian Smit en sinds vandaag de trotse bezitter van een Skoda Superb 1.9TDI greenline business line.
De auto is van 2009 en heeft 94.000 kilometer gelopen.
Ik zat al een beetje te spelen met de Columbus navi/media/radio etc....
Nu vroeg ik mij af hoe ik MP3's op de HDD krijg.
Nu zag ik onder de armsteun een pin connectie en ga er dus vanuit dat ik een kabeltje moet hebben van ipod naar aux, klopt dit????
Kun je ook video's Mv4 of video TS/avi op de HDD zetten en die dan zo kunt afspelen?

grt

Christian
 

Pendragon

Forumguru
Muziek op SD. In de gleuf, selecteren, naast de folder komt een knopje. Daar klik je op en je kiest kopiëren.
 

Pendragon

Forumguru
Update is niet zomaar iets.
Checks: als de Columbus uit is, zie je dan een klok in het midden? Zo niet, dan heb je een oude firmware.
Heb je een A versie dan is vaak het advies: laat het zo.
Om te checken welke versie je hebt: Setup knop lang ingedrukt houden en kijken of je dan in het secret menu terecht komt. Zo niet, dan moet je de unit eruit schroeven om het type te vinden op de unit.
Voor de A versie is een firmware upgrade tot geloof ik 1720, alleen als je stuurbediening hebt moet je weer bestandjes omzetten anders werkt dat niet meer. Wil je zekerheid, dan zou ik Emiel van Ham vragen (electronic4cars.nl) die weet echt alles van die apparaten. Zijn email adres is: email@ en dan het domein van hiervoor.
 
Weet iemand ook hoe ik een dvd met mijn columbus kan kijken als de auto rijdt, is dit middels een omweg te omzeilen?
Ik zie ook wel eens dat je TV kunt kijken via de columbus, is dit makkelijk te instaleren?
 
Inmiddels een 2Gb SD kaartje Mp3 erop gezet en in de columbus gedaan..en.....
SD kaart leest hij niet, hoe kan dit nou.
Heb ook geen subfolders op de SD kaart staan.
SD kaart geformateerd naar FAT
Iemand nog een idee wat ik fout doe.
 

Pendragon

Forumguru
Heb je nog een andere SD kaart? bij oude firmwares is 2GB maximaal, maar ook dan werken sommige 2GB SD kaarten niet (zelf meegemaakt). Grotere SD kaarten bij nieuwere firmware (ik heb geloof ik 1724) en dan ook support voor sdhc kaarten tot maximaal 32GB. Check: wanneer je de Columbus uitzet, zie je dan een klok in het midden van het beeld of niet? Zo niet dan heb je een oude firmware.
 

Pendragon

Forumguru
Dan zou ik nog eens een andere SD kaart proberen van 2GB en kijken of het dan gaat. Updaten van firmware kan, velen hebben het gedaan, maar is op eigen risico Je moet dan firmware 1720 (voor Skoda is dat 1724) hebben. Het apparaat kan er ook stuk van gaan....zoals natuurlijk dat altijd kan :)
 

Pendragon

Forumguru
Nee, dat helpt niet. De 2GB is prima, maar het kan aan het type kaart liggen. Daarom een test met een andere. Als die ook niet werkt dan ben ik bang dat het SD slot stuk is. Of misschien heeft iemand anders nog een idee.
 

CDK

Forumguru
Weet iemand ook hoe ik een dvd met mijn columbus kan kijken als de auto rijdt, is dit middels een omweg te omzeilen?
Ik zie ook wel eens dat je TV kunt kijken via de columbus, is dit makkelijk te instaleren?
dan moet je de beveiliging er af laten halen door je dealer middels een kastje reken op meer dan €100,- als ze het al willen doen, of ff langs Antera, die kan het met een dvd/cd.... voor een fractie van de prijs, als je geen tv kan kijken als je stil staat zit er op jouw Columbus voor 99.9% zeker geen tv tuner
 
Bovenaan Onderaan