Columbus navigatie update

Thijs4motion

Forumguru
Ik heb al rond gezocht op het forum, maar geen duidelijk antwoord gevonden.
(mocht iemand wel het goede topic vinden dat is dat ook top)
ben in het bezit van een 2011 superb met columbus,
nu we binnenkort een ritje gaan maken 1800 km, enkele reis, is de navi wel handig
maar de huidige is verouderd. ik heb al op verschillende plekken gekeken
- skoda portal komt mijn vin niet naarboven (te oud denk ik)
- officieel skoda, rond de 150 euro wat ik kan vinden. https://shop.skoda.nl/auto-accessoi.../1T0051859AS-navigatie-update-west-europa-v17
- marktplaats, 18 euro, maar heeft iemand hier ervaring daar mee? https://www.marktplaats.nl/v/comput...-rns510-dvd-eu-2021-v17-dvd-vw-seat-skoda-tip

We hebben uiteraard ook navigatie op de telefoon,
heb er ook aan zitten denken om de columbus te vervangen door een complete android unit,
maar ik vind de navi in de maxidot wel heel fijn
 

Tees

Donateur
Ik heb voor de RNS315 (Amundsen+) een paar maanden terug zo'n SD kaartje op Marktplaats gekocht voor €25, helemaal prima. Zolang alles werkt en je nog tevreden bent, zou ik dus gewoon zo'n DVD via Marktplaats kopen en nog even van je huidige unit verdienen. Naar verluid is 2021 de laatste update voor onze generatie MMUs.

@EdK, soms denk ik dat je aandelen Zenec hebt ;)
 

Thijs4motion

Forumguru
heb de gok genomen met de dvd van marktplaats, voor dat geld.
de Zenec heeft een aardige prijs, dan nog eerder een android unit


bedankt voor de hulp, zal laten weten hoe het afloopt als ik hem getest hebt
 

EdK

Forumguru
@EdK, soms denk ik dat je aandelen Zenec hebt ;)
Nee dat niet heb het niet zo met aandelen....
Maar het is gewoon een goede vervanger (product)
Zoals je weet er één gehad en aftersales is goed, en de updates waren er na 7 jaar nog steeds.
En ja was wel betalen, maar op bepaald moment kon je kiezen voor de nieuwste of de één na nieuwste die voor helft van prijs werd aangeboden.
Deze unit heeft me in die 7 jaar nooit in de steek gelaten, en 3 maanden terug kwam ik de nieuwe eigenaren tegen bij de super en de Zenec draaide ook bij die mensen nog steeds zonder problemen.

En ja @Thijs4motion Zenec heeft een prijskaartje, maar ik heb toen gekeken naar orgineel of Zenec en dan zijn ze aanmerkelijk goedkoper !
En die bagger navi's uit china moet ik zeker niet hebben... aftersales kun je wel vergeten. En updates ........
Maar goed ieder zijn eigen keuze hierin ! Ik kan en wil ook niet in een ander zijn portemonnee kunnen kijken
 
Bovenaan Onderaan