Columbus MIB 2 (2014) Niewe kaart P161 gereleased

Hoi,

VW heeft een kaart updates voor de Columbus MIB2 uitgebracht. De laatste versie op de Skoda update web site is nog steeds P157. De nieuwe kaart op de VW site heeft de naam May 2017 met versie nummer P161 (23.7 GB).



De update is via de volgende link te downloaden.
http://vw.download.navigation.com/a...High2_Single_File_EU/P161_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Of ga naar de volgen de site en kijk wat de laatse versie voor jouw specifiek navigatie model en Jaartal is.

Het downloaden is gestart ..... en het bestand is binnen.
De files en folders in de update hebben de datum 01-12-2016, en zijn dus ca. een half jaartje oud.

De installatie ging als vanouds zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:

MadDog2K

Actief lid
Iemand een idee of dit ook voor de FL Columbus is ?
(en wat de benaming a la 'MIB2' daar voor is?)

Huidige map versie daarop is nl. :

IMG_0871.JPG
 

Tol

Lid
ik heb dezelfde download maar bij mij werkt hij niet? Ook na het opnieuw downloaden en uitpakken werkt het ook een 2e poging niet.
 

Tol

Lid
Excuses voor de summiere post. Hij gaf aan geen update bestanden te vinden.

Heb inmiddels gelezen dat ik hem volledig moet formatteren (Hij is nieuw uit de verpakking gekomen dus had niet het idee dat dit nodig was) en in 16k.

Ben daar nu mee bezig. Duurt wel weer eventjes.
 

Tol

Lid
Helaas pindakaas. Blijft de melding geven "Geen bestanden beschikbaar"

32GB Kingston kaartje geformatteerd (niet snel) naar Fat32 en 16k blocks.
P161_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Nu staat er 0157 ECE 2017 op. Wellicht niet een nieuwe?
 

Tol

Lid
Uiteraard ;) .. Het is niet mijn eerste update.

Het lijkt alsof er gewoon geen nieuwere versie op staat.
 

roeldewinter

Actief lid
Het is mij gelukt!

- Update van via bovenstaande link gedownload.
- SD kaartje 32GB geformatteerd op NTFS en 16 kilobytes (niet snelformatteren)
- download met 7-zip uitgepakt (http://www.7-zip.org/download.html) naar de SD-card
- Bij het uitpakken worden de bestanden in een map gezet: P161_N60S5MIBH3_EU_NT. Alle deze bestanden heb ik verplaatst naar de root (?) van de SD-card en ik heb de lege map verwijderd.
- SD-card in slot 2 van de Columbus (misschien werkt slot 1 ook wel...)
- Via menu naar Update Software, Columbus ging even zoeken en even later startte de update. Deze duurde niet zo lang, ik denk minder dan een half uur.

0436f34b-7b5d-43d0-89df-2151f396f6f5.jpg 680ebea4-c1e0-4c84-8f47-f61ec184c48b.jpg
 

Tol

Lid
Hij is hier ook eindelijk aan het updaten!

Oplossing:
Andere MicroSD (SDXC) kaart 64GB gepakt en geformatteerd naar FAT32 (snel) en de boel erop gekwakt!

Dus de columbus is een beetje kieskeurig wat kaartjes betreft blijkbaar.
 

RefleCs

Forumguru
Hier ook issues voor het eerst. In mijn geval had ik voor een projectje mijn USB stick geformateerd met een GPT partitie i.p.v. een MBR partitie. Nu gaat ie als de brandweer. Tooltje Rufus (gebruik ik vaker) gebruikt om het juist te zetten.
 

Tol

Lid
Hier ook issues voor het eerst. In mijn geval had ik voor een projectje mijn USB stick geformateerd met een GPT partitie i.p.v. een MBR partitie. Nu gaat ie als de brandweer. Tooltje Rufus (gebruik ik vaker) gebruikt om het juist te zetten.

Ik heb hem nooit geupdated met een USB stick. Gaat dit sneller? Ik heb nu wel een hele snele MicroSD maar een stick lijkt mij sneller.

Rufus ken ik.. (Ben zelf ICT-er). Maar zou jij misschien kunnen uitleggen hoe je dit doet want ik heb het vaker geprobeerd zonder succes. Niet dat ik er heel veel tijd in heb gestoken.
 

RefleCs

Forumguru
Ik doe het met een USB 3.0 stick en hij was een krap half uurtje bezig

Met rufus heb ik hem op mbr gezet en dan de variant voor BIOS en uefi en geen icoontjes aan laten maken want de Columbus wil graag een maagdelijke stick hebben. (Die Columbus is me er een zeg )
 
  • Leuk
Waarderingen: Tol
Bovenaan Onderaan