Columbus met blutooth I.c.m. iPhone 3g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubendekuip

Nieuw lid
Ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe O2 elegance business, dus met bluetooth en Columbus. Ik heb alleen een probleem: Via mijn maxidot kan ik maar geen contact maken met mijn Iphone 3G. Ik heb dit met firmware 2.0 geprobeerd en met de vandaag gereleaste 3.0 firmware. Mijn maxidot kan de iphone wel vinden, maar als ik dan erop druk zegt hij even later: 'Device not compatible'. Weet iemand de oplossing van dit probleem?
 

Durben

Nieuw lid
Bij mij ook

Ik heb hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat de bluetooth carkitt voorbereiding in de nieuwste skoda's alleen nog maar rSAp protocol ondersteund en niet meer handsfree protocol...

Misschien dat een firmware downgrade van de carkitt de oplossing is maar ik heb er geen ervaring mee.

Iemand hier misschien een idee?
 

maf

Lid
Aangezien ik de Iphone 3 gs overweeg ben ik erg benieuwd of iemand dit probleem heeft weten te tackelen...
 

harry

Senior Member
Bluetooth in de Skoda gaat niet werken met een iphone. Dit heeft echter te maken met de zeer beperkte bluetooth mogelijkheden van de iphone. Met firmware 3.0 heeft apple de bluetooth wat meer mogelijkheden gegeven maar zoals je al aangeeft werkt dit niet. Ik heb exact zelfde probleem met mijn iphone welliswaar andere radio.

Mijn Iphone staat nu in brodit houder aan dashboard en is aangesloten via aux ingang van de radio. Werkt goed. Als je gebeld wordt moet je alleen het volume van de radio zachter zetten (anders horen ze aan de andere kant een echo) en richting telefoon praten.
 

WanderZ

Actief lid
Volgens mij heb ik de oplossing. Er is via Applestore een app te downloaden gratis PhotoShare genaamd. Installeer deze voor mulitsessies via bluetooth oa foto's uitwisselen. Via dit protocol haakt de Iphone minder snel af! Daar de 3GS versie 1 processor heeft voor het afhandelen van WIFI en Bluetooth - WIFI uitzetten bij gebruik Bluetooth! Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad met mijn carkit verbinding en lijkt hij ook sneller te verbinden. Overigens het genoemde gratis programma stelt weing voor! Succes.
 
WanderZ,

Voor de duidelijkheid, jij hebt de iphone in combinatie met de bluetooth optie van de Columbus unit aan de praat gekregen?
 

WanderZ

Actief lid
Voor de duidelijkheid; Ik heb zelf geen Columbus, maar wel een iPhone 3G S.. Mijn collega heeft de Columbus en was benieuwd of dit wilde werken. We hebben e.e.a. getest en werkt prima! (dus wel met bovenstaande oplossing)
 

harry

Senior Member
Voor de duidelijkheid; Ik heb zelf geen Columbus, maar wel een iPhone 3G S.. Mijn collega heeft de Columbus en was benieuwd of dit wilde werken. We hebben e.e.a. getest en werkt prima! (dus wel met bovenstaande oplossing)

WanderZ, ik heb een iphone 3gs, octavia met swing radio en ingebouwde bluetooth.
Heb geprobeerd met de photoshare software maar mijn boordcomputer zegt: Not Compatible.. Tot mijn grote frustratie.

Doe ik misschien iets verkeerd? De app die ik geinstalleerd heb heet overigens "bluetooth Photo Share 'bij volledige benaming en is 849kb. Is dit het juiste bestandje?
 

harry

Senior Member
Harry.. wifi heb je uitstaan?.. even voor de duidelijkheid. :)

Ja, wifi staat uit. De boordcomputer vindt de 3gs wel maar als je hem selecteert zeg ie 'Phone not compatible'.

Ik heb ook nog een andere telefoon geprobeerd, sony K750i. Zelfde verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan