Columbus met blutooth I.c.m. iPhone 3g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubendekuip

Nieuw lid
Ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe O2 elegance business, dus met bluetooth en Columbus. Ik heb alleen een probleem: Via mijn maxidot kan ik maar geen contact maken met mijn Iphone 3G. Ik heb dit met firmware 2.0 geprobeerd en met de vandaag gereleaste 3.0 firmware. Mijn maxidot kan de iphone wel vinden, maar als ik dan erop druk zegt hij even later: 'Device not compatible'. Weet iemand de oplossing van dit probleem?
 

Durben

Nieuw lid
Bij mij ook

Ik heb hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat de bluetooth carkitt voorbereiding in de nieuwste skoda's alleen nog maar rSAp protocol ondersteund en niet meer handsfree protocol...

Misschien dat een firmware downgrade van de carkitt de oplossing is maar ik heb er geen ervaring mee.

Iemand hier misschien een idee?
 

maf

Lid
Aangezien ik de Iphone 3 gs overweeg ben ik erg benieuwd of iemand dit probleem heeft weten te tackelen...
 

harry

Senior Member
Bluetooth in de Skoda gaat niet werken met een iphone. Dit heeft echter te maken met de zeer beperkte bluetooth mogelijkheden van de iphone. Met firmware 3.0 heeft apple de bluetooth wat meer mogelijkheden gegeven maar zoals je al aangeeft werkt dit niet. Ik heb exact zelfde probleem met mijn iphone welliswaar andere radio.

Mijn Iphone staat nu in brodit houder aan dashboard en is aangesloten via aux ingang van de radio. Werkt goed. Als je gebeld wordt moet je alleen het volume van de radio zachter zetten (anders horen ze aan de andere kant een echo) en richting telefoon praten.
 

WanderZ

Actief lid