Columbus media systeem maakt geen connectie meer met internet

Pattan

Lid
Rijd sinds begin dit jaar met een Superb Style Business welke het Columbus Media systeem heeft. Aparte SIM geplaatst en werkte aanvankelijk goed. Daarna begonnen problemen: geen internet verbinding maken of wel internet verbinding en geen contact met Skoda Connect. Nu helemaal geen verbinding meer met internet (dus ook niet met Skoda Connect). Niet via de geplaatste SIM, maar ook niet meer via een hotspot van een telefoon.
Iemand dit eerder tegengekomen?
Heb vraag gesteld aan Skoda Nederland, vragenlijst ingevuld maar verder geen reactie meer.
 

vinnie1610

Nieuw lid
Heb helaas exact het zelfde probleem. dit sinds gisteren. Had ook geen verbinding meer via sim en/of hotspot. heb een reset uitgevoerd op de Columbus en toen had ik wel weer een connection. Vanmorgen weer getest en weer een rood wereldbolletje in mijn scherm. in de settings van netwerk kan ik wel zien dat er een goede verbinding is. skoda connect heb ik ook verwijderd. alleen kan ik nu niet meer aanmelden/koppelen. Denk dat er een probleem is met Skoda Connect. via de website kan ik ook niet meer aanmelden/inloggen. Heb overigens een Skoda Karoq Style Business.
 

Pattan

Lid
Heb helaas exact het zelfde probleem. dit sinds gisteren. Had ook geen verbinding meer via sim en/of hotspot. heb een reset uitgevoerd op de Columbus en toen had ik wel weer een connection. Vanmorgen weer getest en weer een rood wereldbolletje in mijn scherm. in de settings van netwerk kan ik wel zien dat er een goede verbinding is. skoda connect heb ik ook verwijderd. alleen kan ik nu niet meer aanmelden/koppelen. Denk dat er een probleem is met Skoda Connect. via de website kan ik ook niet meer aanmelden/inloggen. Heb overigens een Skoda Karoq Style Business.

"Blij" te horen dat ik niet de enige ben, niet goed natuurlijk.
Inderdaad, website ook een probleem, maar de app op m'n telefoon werkt nog wel!?
Had je ook al eerder connectie problemen in de afgelopen weken?
 
Heb ook hetzelfde probleem, krijg ook geen verbinding meer. Zowel telefoon als Columbus diverse male gereset, geen resultaat. Ook de app werkt niet meer en via PC is ook geen verbinding meer met Skoda-connect.com te maken.
Afgelopen dagen liep het ook al diverse malen niet goed maar toen herstelde de verbinding zich soms weer. Nu helemaal niets meer. Afwachten dus maar!
 

Pattan

Lid
Net gechat met Skoda Nederland, reactie nogal bijzonder:

"Goedemiddag, het kan inderdaad zijn dat er op het moment een storing is. Goed dat je dit aangeeft, dan gaan we er gelijk naar kijken. Wat kan ik verder voor je betekenen?" :sterretjes:
 

mwhite

Forumguru
ik denk een chat computer...
wat goed helpt is je vraag via sociaalmedia te stellen.
wel gewoon netjes houden maar dan antwoorden ze wel persoonlijk en vaak nog snel ook
 

Pattan

Lid
ik denk een chat computer...
wat goed helpt is je vraag via sociaalmedia te stellen.
wel gewoon netjes houden maar dan antwoorden ze wel persoonlijk en vaak nog snel ook

Nooit gedacht dat die antwoorden door een computer gegenereerd zouden worden! Maar zou wel de inhoud verklaren.
 

Gusje

Lid
Heb ook het probleem in mijn karoq met Columbus.
Soms dagenlang verbinding, dan weer wel/geen verbinding en nu sinds 2 dagen niks meer.
Al een paar keer mijn simkaart eruit/erin gedaan maar niets helpt. Hij herkent wel het netwerk (Telenet,België) maar het wereldbolletje blijft rood.
Al rot achter gezocht in de instellingen maar geef het op nu ik zie dat er meerdere dit probleem hebben.
Zal wel aan Skoda liggen, hopelijk wordt dit snel opgelost!
 
Hebbhet inmiddels via facebook gemeldt, als reactie kreeg ik te horen dat er met man en macht aan gewerkt wordt
 

Pattan

Lid
Hebbhet inmiddels via facebook gemeldt, als reactie kreeg ik te horen dat er met man en macht aan gewerkt wordt

Schijnt gelukt te zijn, vanochtend na 25 minuten rijden werkte hij weer. Nu eens kijken hoe stabiel in de komende periode.

Overigens, op welke facebook pagina doe je dat?
 
Schijnt gelukt te zijn, vanochtend na 25 minuten rijden werkte hij weer. Nu eens kijken hoe stabiel in de komende periode.

Overigens, op welke facebook pagina doe je dat?
De pagina van skoda nederland, daar een berichtje plaatsen met messenger.
 
Vanochtend had ik ook weer een "normale" verbinding met het Columbus systeem. App werkt nog niet.
Update: Zojuist opnieuw geprobeerd en nu werkt ook de app weer :jaja:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan