Columbus LCD vervorming bij aanraking

Hoi,

Ik heb het forum afgezocht, maar ik ben dit nog niet tegengekomen. Recentelijk heb ik mijn 6.5" Amundsen LCD vervangen voor een 8" Columbus variant. Uiteraard een prima upgrade, echter is mij iets opgevallen waarvan ik niet weet of dit een defect betreft of zo 'hoort' (product eigenschap?). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, anders had ik het wel gecheckt.

Wanneer ik een input op het scherm geef dan is er een lichte/witte vlek zichtbaar waar mijn vinger het scherm raakt. Ik begrijp dat dit een eigenschap is van een LCD (Verschillende laagjes in het scherm), maar is dit normaal in deze mate?

Link naar de video:

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Herken ik niet bij mijn LCD amundsen, zo fel doet mijne het alvast niet. Zit er nog een beschermfolie op? Wellicht niet.. maar vraag het toch.
 
Nee, er zit geen beschermfolie op.

Ik kan me niet herinneren of mijn Amundsen scherm dit ook zo had, ik denk dat het me opgevallen zou zijn.
 

JeSko

Forumguru
Normaal is dit denk ik niet, of het kwaad kan is weer wat anders, mrja echt een zicht is dit niet, lijkt zo cheap op deze manier en het is thans een duur systeem.
 

Roronoa

Actief lid
Lijkt net als mijn oude Tomtom scherm. Zou toch contact opnemen voor een garantieclaim en zien wat ze zeggen. Eventueel showroom in gaan met de zelfde columbus en checken. Of iemand hier die het op zijn columbus kan opnemen voor vergelijkingsmateriaal.
 
Goed idee om het hier op het forum te vragen, hoe bereik ik meer forum leden met deze post? Wellicht had ik dit topic moeten aanmaken in het algemene Octavia III forum??
 

Bakkertje

Forumguru
Hij lijkt het ook niet overal te doen?
Als ik zo kijk lijkt het vooral onderin het scherm te zijn en dan rechts van het midden?

Maar normaal lijkt het me niet..
 
Ik ben blij dat ik geen iPad mini 6 gekocht heb dan ;)! En inderdaad, dit lijkt redelijk op wat ik heb met mijn Columbus LCD.

Ik heb ergens vernomen dat de lijm loslaat tussen de LCD en de buitenste plastic laag. Deze persoon wist me tevens te vertellen dat dit vaker voorkomt en geen defect betreft (lees: geen impact heeft op de functionaliteit) en dat bijvoorbeeld de dealer een LCD niet vervangt gebaseerd op deze klacht.

Binnenkort maar eens langs de dealer om dat te laten bevestigen:jaja:
 

Janno

Forumguru
Vervelend, ik had dit zowel op een MIB1 als MIB2.5 Columbus niet... lijkt me wel in de categorie defect te vallen als het een lijmlaag is die loslaat, willen ze hem niet omwisselen? Qua werk is dat letterlijk 2 minuten, want er hoeft niets voor gecodeerd te worden.
 

Bakkertje

Forumguru
@Raoul Esman heeft de dealer het scherm ook geplaats dan? Uit je begin post begrijp ik dat je het zelf vervangen hebt?
In dat laatste geval zal een dealer niet heel veel voor je kunnen betekenen lijkt me, tenzij je het scherm daar los gekocht hebt natuurlijk ..
 
Dit Columbus scherm betreft inderdaad een 2e hands exemplaar. We hebben een 2e Columbus scherm geprobeerd, deze had hetzelfde, welliswaar op een iets andere plek op het scherm. Ik zou hem zonder problemen kunnen terug ruilen voor het Amundsen scherm, uiteraard voelt dat een beetje als een downgrade (ik vind het 8" scherm toch wel te gek)!

Als het probleem niet erger wordt dan zou ik er mee kunnen leven. Het zou natuurlijk zonde zijn wanneer dit een voorbode is op een 'echt' defect en ik het scherm straks in de prullenbak kan gooien ;). De Touchscheen zelf werkt verder perfect, zelfs met de vrieskou (mijn Golf 7 MIB 1 touchscreen had daar nog weleens moeite mee, reageerde de eerste paar minuten niet op inputs bij temperaturen onder 0).

Ik ga binnenkort langs de dealer om daar wat info in te winnen.
 

JeSko

Forumguru
Ja je wilt niet terug van een Columbus naar een Amundsen hoor, al werkt mijn Amundsen perfect, voor wat hij kan. Dat last hebben van de vrieskou herken ik wel, maar niet vanuit onze Skoda, maar vanuit onze Citroën, die wilt ook wel eens letterlijk en figuurlijk compleet bevriezen bij koude temperaturen.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@JeSko wat ik begrijp betreft het hier alleen het scherm van de amundsen dat vervangen is voor het columbus scherm. Dus qua gebruik / functionaliteit is er dan geen verschil.
 
Bovenaan Onderaan