Columbus kopen

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Matje312, 12-06-2018.

1. Matje312

Matje312 Nieuw lid

Ik ben op zoek naar een gebruikte Columbus en kom er tegen in de prijsrange van 300-500 €.
    Hoe kan ik weten of de herkomst van het systeem ok is? Kan het serienummer geckecked worden door bijvoorbeeld de dealer?
    Weet wel dat je in NL ook op stopheling.nl kan kijken. Maar weet niet of dat voldoende is.

2. GJ M

GJ M Forumguru

Waar heb je deze gevonden? @Bram_O2 had destijds een vreemde ervaring bij Romi Automotive (klik)

3. Matje312

Matje312 Nieuw lid

Heb nog geen specifiek exemplaar gevonden, maar zie er wel wat op ebay en marktplaats.

Wil gewoon zeker weten dat het geen gestolen systeem betreft.

Dat topic zal ik eens doornemen.

4. Antera

Antera Forumguru Donateur

vrees dat je dat niet gaat ontdekken helaas. er is geen database waar je dit kan zien

5. Rallye

Rallye Forumguru

@matje: kun je niet beter naar een moderner systeem omzien? Bijvoorbeeld een op Android gebaseerd systeem?

Zo te zien heb je een Superb II (dus zoek je een RNS510 Columbus)?

6. Matje312

Matje312 Nieuw lid

Zou wellicht ook een ander systeem kunnen nemen ja. Maar een RNS510 met SSD lijkt me ook niet verkeerd.

Ik lees ook wel eens iets over een code kaartje bij een RNS510. Sommigen zeggen dat ze origineel met code kaartje erbij komen maar lees ook dat dit niet zo zou zijn.

7. Rallye

Rallye Forumguru

Ik begreep in een ander topic dat de RNS510-Columbus nooit origineel met SSD geleverd is.

De oude Columbus is (inmiddels) een verouderd systeem. Voor dezelfde prijs kun je modernere systemen krijgen. Sneller qua navigatie en beter qua connectiviteit.

8. Matje312

Matje312 Nieuw lid

9. GJS

GJS Senior Member

Volgens mij klopt er iets niet in die advertentie:
    SSD HARD DRIVE FOR MAP AND MP3 STORAGE,
    2017 WEST EUROPE MAPS ON HDD,

10. Matje312

Matje312 Nieuw lid

K heb dit model al vaker met SSD zien voorbijkomen. Denk dat dat gewoon een typo is.

11. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Kom ook Britskoda ook wel een en ander tegen dat er wel een RNS510 met SSD geleverd is.
    Zie deze tekst:
    So there is definitely a Skoda Columbus with SSD factory fitted and that is, as far as you know, HW: 6270 (on the large white sticker on the case)?

If that is correct it gives me some reassurance that the advert may be correct.

I did ask questions today and was assured that it's DAB+ & SSD. Although I was also told its a 40Gb drive, but I seem to recall reading about it somewhere and it being a 36Gb SSD that was fitted (to the RNS-510).

Deel deze pagina