Columbus kaarten updaten en/of firmware

skuitje

Nieuw lid
Kort geleden ben ik in het bezit gekomen van een Octavia. Ik kwam erachter dat de navigatie niet helemaal up to date is. Nu wil ik in ieder geval de kaarten een update geven en wellicht firmware (als dat verbeteringen geeft).

Nu had ik het nummer van de navigatie op de Skoda-website ingevoerd, en wordt aangegeven dat ik alleen via DVD kan updaten, echter in het digitale tijdperk heb ik niet meer de beschikking over een DVD-brander.

Nu ben ik redelijk handig met laptop en installeren van software e.d. maar ik kan niet goed vinden of ik mijn navigatie via SD kaart kan updaten. Ik had een nieuwe versie gedownload via VW-site (zoals aangeraden hier op de website), op SD kaart gezet maar de navigatie gaat niet over tot updaten. Heb ik werkelijk een DVD nodig?

Doe ik iets niet goed?
Kan mijn navigatie wel geupdate worden?
Zo ja, kan iemand mij een zetje in de goede richting geven zodat ik een stapje verder kom?

SW-Version: 3984
Map-Version HDD 7690

Bijvoorbaat dank.
 

Rallye

Forumguru
Twee vragen:
- wat voor Octavia; en dus
- welke Columbus heb je?

Dat updaten via DVD ziet op de oude Columbus (in de Octavia II), via SD-kaart (gratis te downloaden) op de MIB-Columbus (in de Octavia III). Voor de oude Columbus heb je (legaal) geen brander nodig: die DVD moet je kopen.....
 

skuitje

Nieuw lid
octavia uit 2012, dus Octavia II

werkelijk waar dat ik de update moet kopen? Bij en Skoda/VW dealer? of online?
 

Antera

Donateur
ik kan het doen voor je in breda. Je moet zo ie zo het verborgen menu vrijgeven om te kijken welke software versie het is anders kan het wel eens mis gaan
 
Bovenaan Onderaan