Columbus & Ipod Classic

Beste medeforumleden,

Wat is de status van een Ipodintergratie met de Columbus (RNS 510)?

Op de site van Dension.com word ik niet veel wijzer. Iemand van jullie al ervaring.
Het lijkt mij echt een ultieme oplossing voor het luisteren van mijn muziek met mijn Ipod Classic van 160 Gb.


Groetjes.
 

higgy

Forumguru
Wellicht tegen het zere been (dan excuses) maar vanwaar toch al dat gezeul met zo'n iPod als de Columbus zelf al een dikke (o.k., niet bepaald 160Gb) harde schijf aan boord heeft?
Ik heb nu het complete oeuvre van Queen erop staan, en da's slechts een fractie van de totale capaciteit.
 

TL@

Forumguru
Wellicht tegen het zere been (dan excuses) maar vanwaar toch al dat gezeul met zo'n iPod als de Columbus zelf al een dikke (o.k., niet bepaald 160Gb) harde schijf aan boord heeft?
Ik heb nu het complete oeuvre van Queen erop staan, en da's slechts een fractie van de totale capaciteit.

Synchronisatie met de PC. Sommige mensen hebben een heel uitgebreide muziekverzameling die nogal veel verandert, dan is het prettig om thuis je muziekspeler aan de PC te kunnen hangen.
 
Synchronisatie met de PC. Sommige mensen hebben een heel uitgebreide muziekverzameling die nogal veel verandert, dan is het prettig om thuis je muziekspeler aan de PC te kunnen hangen.

Klopt helemaal wat je zegt, ik heb zo'n 120.000 tracks (750 Gb) dus ik wil wel eens wat wisselen.
 
Beetje een late reactie op dit onderwerp maar mijn vraag sluit wel aan op dit toppic.
Ik heb vanuit mijn vorige auto een gateway 100. Nu heb ik sind kort een O2 FL met Columbus systeem met connectie met de MFD. Kan ik de gateway zo aansluiten op de Columbus dat hij eigenlijk net zo werkt als de MDI optie die je bij de O2 kunt bestellen. Wat ik graag zou willen is de gateway verwerken in mijn dashboard kastje en de Ipod dan bedienen via de Columbus. Dus eigenlijk net zo als de MDI aansluiting van Skoda.

Wie weet het antwoord?
 

hemi24

Forumguru
Bij mijn vorige O2 had ik de Gateway 100 aan een Nexus hangen, de voorloper van de Columbus.
Ipod lag daarbij weggewerkt in het handschoenenvak, overeenkomstig de MDI op m'n huidige O2.
Alles werkte prima: te bedienen vanaf de navigatie-unit en ook met de knoppen op het stuur.
Enige nadeel was dat de naam van het nummer en de uitvoerende niet te zien was; uitsluitend "Track ##" (vergelijkbaar met een cd-wisselaar).

Tegenwoordig is er ook een VW-Canbus versie van de Gateway 100 beschikbaar, welke wel info over naam en artiest weergeeft op het Maxidot.
 
Bovenaan Onderaan