Columbus i.c.m. parot 3100

jeugdygh

Nieuw lid
Afgelopen week mijn nieuwe octavia gekregen. Ik kom er nu achter dat op mijn columbus-systeem niet uitgerust is met bluetooth t.b.v. mijn telefoon.
Ik had de hoop dat dit alsnog ingebouwd kon worden (uitbreidingsset o.i.d.), maar dat is volgens de dealer niet het geval.:(

Er moet een aparte carkit ingebouwd worden.
- Is er werkelijk zo?
Aangeraden wordt een parot 3100.
- Heeft een van jullie ervaring hiermee?
Wat zijn de kosten als deze kit door de dealer wordt ingebouwd.
Zijn er nog andere carkits te koppelen?
 

Rallye

Forumguru
Vreemd dat je dat bij en Skoda niet kunt laten inbouwen en bij een Passat wel.

Ik was aan het googelen voor de Fiscon, maar op Markplaats kun je wellicht ook iets vinden (ook de Fiscon/Kufatec kun je daar trouwens vinden). De Fiscon wordt ook op ander plekken in het forum besproken.

De Fiscon is (in de luxe versie) te bedienen via de Columbus. Mocht je iets anders willen dan wil ik mijn Bury CC 9060 nog wel even "pluggen". Die is echter minder mooi geïntegreerd.
 

Pvn

Nieuw lid
Aangeraden wordt een parot 3100.
- Heeft een van jullie ervaring hiermee?
Wat zijn de kosten als deze kit door de dealer wordt ingebouwd.
Zijn er nog andere carkits te koppelen?

Ik weet niet of het mogelijk is om het achteraf in te laten bouwen.

Ikzelf heb de Bluetooth module ook niet op de columbus en heb de parrot 3100 carkit in laten bouwen en deze werkt als een zonnetje. Nooit problemen mee.
 

Huyzen

Lid
Wat zijn de kosten als deze kit door de dealer wordt ingebouwd.
Zijn er nog andere carkits te koppelen?

Ik heb vorig jaar een ck3200 laten inbouwen, die kostte incl. BTW en montage 349 euro. Ik heb geen koppeling met de Columbus, maar deze carkit werkt echt perfect. Het verschil met de CK3100 zit hem volgens mij in het kleurenscherm.
 

Aiii

Lid
Heb een 3100, werkelijk een topmachine. Werkt altijd, synced prima en geeft goede kwaliteit.

Weet zo uit mijn hoofd niet wat precies wat het kostte om in te bouwen (had het machientje al uit mijn oude auto), maar het was iig tussen de 100 en 150 euro. Moet wel zeggen dat het top is ingebouwd. Display zit in de cigarettenbak (had de keus, helaas gaat het klepje nu niet meer dicht, maar het is altijd beter dan midden op je mooie dashboard) en ik heb de microfoon bovenaan de linkerraamstijl.
 

van inkel

Forumguru
Waarom geen Parrot 9100 of 9200. Heb je i.i.g. stuurwiel bediening.
Heb pas de 9000 laten inbouwen, en werkt perfect.
 

nomad

Senior Member
Of je pakt zoals gezegd de Kufatec Fiscon.
Ik heb deze er sinds dit weekend in zitten en zal deze week een mooie review voor jullie maken.
Kwaliteit is super. 100% integratie met Columbus of Bolero en stuurwielbediening.
 
Bovenaan Onderaan