Columbus HDD vullen met mp3

J.D.

Nieuw lid
Ik heb denk ik het hele forum wel afgetuurd maar nergens een eenduidig antwoord kunnen vinden;

Wat is de beste / meest handige manier om de harde schijf mijn Columbus te vullen met muziek? Dit ook zodanig dat ik een gelijke structuur krijg en mijn muziek goed terug kan vinden.:680:
 

higgy

Forumguru
Hejje toch niet goed gekeken. Maar goed, ben (vandaag) de beroerdste niet.
Je kunt (thuis, achter je pc) je mp3's klaarzetten op SD-kaart of Cd of Dvd.
Wees handig en maakt op de datadrager die je kiest, al mappen aan.
Bijv. d:\abba en daarin dan weer submappen met de cd's van Abba die je wilt hebben op je Columbus.
Stop nadat je klaar bent de datadrager in je Columbus (merk op dat ie vanzelf start) en ga met Selectie naar het hoogste niveau van je datadragen. Daar zie je dus de mappen die je hebt aangemaakt. Achter elke map staat een symbooltje, door daarop te drukken kun je kiezen voor Verwijderen of Kopieren. Kies voor kopieren, de Columbus zal dan naar de Root van je harde schijf wijzen en voorstellen daarheen te kopieren. Aangezien je al netjes een map had aangemaakt kun je voor Kopieren kiezen.
Enzovoort. Wijst zichzelf. Mappen worden (bij mij althans) vanzelf op alfabet ge-ordend.
Merk wel op dat het kopieren redelijk traag gaat (mij stoort het voor geen meter) en je tijdens het kopieren noodgedwongen naar het dan spelende nummer op je datadrager luistert...

Veel luisterplezier!
 
Bovenaan Onderaan