Columbus geen beeld (ribbon kabel?)

Dramacydril

Nieuw lid
Hoi Allemaal, Ik ben Martin uit Eindhoven en heb een defecte skoda Columbus in mijn bezit. Ik heb deze op marktplaats gekocht en volgens de de verkoper start het apparaat gewoon op tot het skoda logo en gaat het daarna uit (loop). Ik dacht dat krijg ik wel opgelost. Nu heb ik het volgende gedaan:

12v 3a adapter aangesloten op een vrouwelijke stekker. Aan deze stekker zijn weer 2 kabeltjes bevestigd (+ en -) met ieder een krokodilklemmetje. Deze twee klemmetjes heb ik op PIN nummer 15 en 12 ( + - ) bevestigd. Dit allemaal omdat ik er thuis aan wil knutselen.

Helaas zie ik het Skoda logo niet. Het apparaat start op met de led kleurtjes op de knoppen en de backlight van het scherm staat aan. CD speler werkt ook gewoon prima. Alles behalve het beeld. Heb zelfs de hd vervangen en een software dvd gebrand maar niks..


Ik zelf denk dat het ribbon kabeltje van het scherm versleten is (zie bijlage). Of zal het aan de voeding liggen op 1 of andere manier? Wat denken jullie? Kan ik nog wat anders proberen?


20160925_194801.jpg 20160925_194825.jpg
 

andrehj

Forumguru
Ik zou eerst eens vertellen wat voor Columbus je eigenlijk hebt gekocht.
En waaruit leid je af dat bovenstaande bandkabel versleten is? Ik zie een prima kabel op de foto's. Hooguit op de knik na, maar dat kun je zo even doormeten.
 

Dramacydril

Nieuw lid
Ik zou eerst eens vertellen wat voor Columbus je eigenlijk hebt gekocht.
En waaruit leid je af dat bovenstaande bandkabel versleten is? Ik zie een prima kabel op de foto's. Hooguit op de knik na, maar dat kun je zo even doormeten.

Ik heb exact dit type (1Z0 035 680 A octavia)

http://www.navishop.nl/skoda-columbus-1z0-035-680-trinax-p-10302.html

Versleten ben ik ook niet zeker van want dat dacht ik toen ik die kleine rimpeltjes en die knik.
Goed idee van dat doormeten. Even straks proberen of dat lukt met een multimeter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Cordoba

Forumguru
Ik weet in hoeverre jouw bevindingen verschillen met die van een exemplaar dat in de blokkering schiet (anti-diefstal). Misschien dat eerst eens uitzoeken?
 

Dramacydril

Nieuw lid
Ik weet in hoeverre jouw bevindingen verschillen met die van een exemplaar dat in de blokkering schiet (anti-diefstal). Misschien dat eerst eens uitzoeken?

Wat gebeurt er dan als het apparaat in de blokkering schiet? Neem aan niet het zelfde als wat ik nu heb (Zwart scherm)
 

Yeti2015

Forumguru
Denk
Ik weet in hoeverre jouw bevindingen verschillen met die van een exemplaar dat in de blokkering schiet (anti-diefstal). Misschien dat eerst eens uitzoeken?
Idd je code is normaal in de auto opgeslagen dus met alleen 12 volt ben je er niet.
En het apparaat krijgt in de auto ook 2 x een voeding waarvan 1 via de can geschakeld word dacht ik.
 

Dramacydril

Nieuw lid
Denk

Idd je code is normaal in de auto opgeslagen dus met alleen 12 volt ben je er niet.
En het apparaat krijgt in de auto ook 2 x een voeding waarvan 1 via de can geschakeld word dacht ik.

Hmm, dus als ik het in de auto doe dan kan het zwarte scherm verholpen worden? Stel dat ik zo een 1 haal met een Can emulator. Gaat dat wat veranderen? Ik wil het apparaat gewoon in orde hebben en op marktplaats zetten voor een goede prijs :).

Test-Tools-For-VW-RCD510-RCD310-RNS510-RNS315-with-Canbus-emulator-Button-light-Working.jpg
 

andrehj

Forumguru
Denk

Idd je code is normaal in de auto opgeslagen dus met alleen 12 volt ben je er niet.
En het apparaat krijgt in de auto ook 2 x een voeding waarvan 1 via de can geschakeld word dacht ik.

Nope, volgens mij hangt in de auto een Columbus gewoon aan de +12V continu. Alle berichten (of de motor loopt of niet bijv.) lopen via de CAN-bus.
 

Cordoba

Forumguru
In de auto staat de code die bij een specifiek exemplaar hoort volgens mij ook opgeslagen in de ECU. Ik weet niet wat een apparaat precies laat zien als niet de juiste code in de ECU staat opgeslagen, maar je kunt 'm in elk geval niet gebruiken zolang de code van de Columbus en ECU niet matchen.
 

Yeti2015

Forumguru
In de auto staat de code die bij een specifiek exemplaar hoort volgens mij ook opgeslagen in de ECU. Ik weet niet wat een apparaat precies laat zien als niet de juiste code in de ECU staat opgeslagen, maar je kunt 'm in elk geval niet gebruiken zolang de code van de Columbus en ECU niet matchen.
Bij mijn passat stond de code in de tellerklok. Ik heb ooit de teller gewisseld en moest toen de code weer ingeven.
Dus hoe het bij Skoda is weet niet.
 
Bovenaan Onderaan