Columbus externe module

jeronimo1986

Nieuw lid
Ik heb een Columbus infotainmentsysteem in mijn Kodiaq L&K, maar de externe module is niet voorzien.
1. Is dit de moeite om te laten installeren?
2. Zo ja, hoeveel kost dit?
Bedankt!
 

Rallye

Forumguru
Die externe module is het eigenlijke systeem, tenminste bij mijn MIB2 Amundsen. Het scherm is precies dat, alleen het scherm. Ik denk dat het systeem nog wel boven het dashboardkastje zit, maar dat er geen aansluitingen/SD-kaartmogelijkheden meer zijn. De MIB3 (jij hebt een redelijk nieuwe Kodiaq?) heeft enkel USB-C denk ik.
 

jeronimo1986

Nieuw lid
Kodiaq eerste inschrijving juni 2021.

Ik bedoelde dit wat ik in de gebruikershandleiding vond. Bij mij is dat gewoon dicht en heb ik geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een dvd of een sd kaartje in te steken. Mijn versie heeft wel een esim.

Sorry voor domme vragen maar ben een totale leek ...

Screenshot_20240202_224544_Adobe Acrobat.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Je vragen zijn niet dom, maar de manier waarop je ze stelt kan effectiever. Er zijn hier veel mensen met verstand van zaken en ervaring met Skoda’s. Die willen je graag helpen. Maar dat gaat het beste als je zelf met informatie aankomt. Je eerste bericht heeft het alleen over “Kodiaq” en “Columbus” en “de externe module”. Geen bouwjaar, terwijl ook een leek zou kunnen weten dat auto’s soms jaarlijks veranderen. Voor mij was het, zoals je kon lezen, ook onduidelijk over welke module je het had.
Je vervolgvraag komt voort uit “de gebruikershandleiding”. Welke handleiding? Waar heb je die vandaan? Want die lijkt, zoals ook door @hemi24 aangeduid, niet bij jouw auto te horen, terwijl je waarschijnlijk op basis van je VIN (chassisnummer), bij Skoda de juiste handleiding kunt downloaden.

Mijn voorlopige conclusie is dat je een MIB3 Columbus hebt. Daar kun je geen DVD of SD-kaart insteken. Enkel (waarschijnlijk) een USB-C stick.
 

Antera

Donateur
Heb je

USB-A poorten dan heb je een MIB2 en een unit in je dashboard met 2 sd kaarthouders

USB-C poort heb je een MIB3 die geen sd kaarthouder meer hebben maar een blinde unit in je dashboard
 
Bovenaan Onderaan