Columbus en Nokia E71 slechte combi?

Christian

Nieuw lid
Goedendag,

Ik heb sinds eind mei een Skoda Superb II (Ambition Business Edition). Een heerlijke auto! Echter, ik heb een klacht / probleem. Ik ben reteslecht te verstaan in de auto. Telefoongesprekken duren vaak lang, omdat ik alles langzaam moet uitspreken of meerdere keren moet herhalen. Ik heb een Nokia E71, via bluetooth verbonden (externe sim). Is er iemand die hier ervaring mee heeft? De microfoon is ook al vervangen, en met een ander (Nokia) toestel is er geen verschil. Help.......

kaggel

Lid
Dat belooft nog wat aangezien ik zakelijk ook met een E71 bel:crazy: Helaas geen oplossing voor je probleem.

hemi24

Forumguru
Het schijnt volgens m'n dealer zo te zijn dat ik een uitzondering ben.......

Dealer ZEGT:

"Sorry meneer, u bent de eerste die met dit probleem komt, hier hebben we nog geen oplossing voor..."

Dealer DENKT:

"Shit, die vraag is wel moeilijk..."

10 tegen 1 dat het niet aan het toestel ligt (en ook niet aan de Columbus), maar aan de telefoon van de auto.

hemi24

Forumguru
Als ik me niet vergis heeft de auto een eigen "telefoon" met antenne en alle benodigde componenten.

Als je goed kijkt zul je zien dat je telefoon in externe sim-modus gaat en de antenne van de telefoon uitschakeld.
De auto neemt als het ware de sim van de mobiele telefoon over via bluetooth, verder gaat je telefoon als het ware in een soort stand-by.

De Columbus is indeze weinig meer als een (touchscreen/)display.
Werkelijke carkit zit elders 'verstopt'.

Bovenaan Onderaan