Columbus als MP3 speler

Ik hoop niet dat de speakers in een skoda minder zijn dan die in de megane :407:

Ik wil hem iets nuanceren...
Heb net op mijn gemak nog eens geluisterd en aan wat knoppen gedraaid, en het valt eigenlijk allemaal wel mee. Als die wat harder staat klinkt het ruim voldoende en bij nader inzien toch zeker vergelijkbaar met de Megane. Blijft dat bij laag volume het systeem me niet overtuigd, maar wellicht ben ik te kritisch :smiley29:
 

Pvn

Nieuw lid
Persoonlijk vind ik het geluid in de Skoda (Columbus systeem) zeker net zo goed als, misschien wel beter dan in de Megane (Carminat systeem in m'n vorige lease-auto).

Slechter is het zeker niet.
 

Steve

Senior Member
Iemand een idee waarom mijn Columbus tijdens het browsen van MP3`s vage benamingen aangeeft ?
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om op een titel te zoeken of album naam.

Het ziet er als volgt uit voor nummers en mappen.

losse mp3: 01-VA.mp3
Folders: Dr.D

Het lijkt wel of ik ergens een optie heb gemist om volledige benaming aan te geven maar ik kan het niet vinden.

ID3 werkt wel naar behoren maar als je een MP3 DVD erin hebt zitten wil ik niet nummer voor nummer bekijken tot ik bij het juiste album ben.
Een paar posts hierboven waar ik een plaatje heb gepost staat wel de volledige benaming en die zie ik dus niet.
 

Rallye

Forumguru
Iemand een idee waarom mijn Columbus tijdens het browsen van MP3`s vage benamingen aangeeft ?
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om op een titel te zoeken of album naam.

Het ziet er als volgt uit voor nummers en mappen.

losse mp3: 01-VA.mp3
Folders: Dr.D

Het lijkt wel of ik ergens een optie heb gemist om volledige benaming aan te geven maar ik kan het niet vinden.

ID3 werkt wel naar behoren maar als je een MP3 DVD erin hebt zitten wil ik niet nummer voor nummer bekijken tot ik bij het juiste album ben.
Een paar posts hierboven waar ik een plaatje heb gepost staat wel de volledige benaming en die zie ik dus niet.

Het lijkt erop dat hij je bestandsnamen weergeeft. Die zou je op je computer moeten kunnen aanpassen.
 

Steve

Senior Member
Het lijkt erop dat hij je bestandsnamen weergeeft. Die zou je op je computer moeten kunnen aanpassen.
Nee helaas dat is niet het geval.

Alle Folders en MP3`s hebben een volledige naam zoals bv 01-artiest-singlenaam
Op de DVD of HDD staat alles met een volledige benaming en dat is nu net mijn probleem met browsen.
Op de een of andere manier worden de namen afgekort tot een paar characters.

Die Dr.D die ik hierboven als voorbeeld gaf heet op de DVD gewoon Dr.Dre als folder naam.

Ik snap niet.
 

Neptukker

Forumguru
Iemand een idee waarom mijn Columbus tijdens het browsen van MP3`s vage benamingen aangeeft ?
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om op een titel te zoeken of album naam.

Het ziet er als volgt uit voor nummers en mappen.

losse mp3: 01-VA.mp3
Folders: Dr.D

Het lijkt wel of ik ergens een optie heb gemist om volledige benaming aan te geven maar ik kan het niet vinden.

ID3 werkt wel naar behoren maar als je een MP3 DVD erin hebt zitten wil ik niet nummer voor nummer bekijken tot ik bij het juiste album ben.
Een paar posts hierboven waar ik een plaatje heb gepost staat wel de volledige benaming en die zie ik dus niet.

Ik had ook bestandsnaam problemen. Het kwam doordat de DVD van waaraf ik de data op de columbus gooide niet op het juiste ISO formaat gebrand was. In de handleiding van de columbus staat welk formaat dit moet zijn. Toen eenmaal de DVD juist was gefikt was het probleem verdwenen.
 
Kan iemand een verklaring geven voor het volgende probleem: Als ik muziek van een SD kaartjes (MP3 files) wil kopieren naar de harde schijf (HD) dan geeft het systeem na een paar nummers te hebben gekopieerd de melding dat het maximaal 8 menus/mappen ondersteunt. Dit terwijl ik alles in één en dezelfde map wil kopieren. Wat doe ik fout??
 
Kan iemand een verklaring geven voor het volgende probleem: Als ik muziek van een SD kaartjes (MP3 files) wil kopieren naar de harde schijf (HD) dan geeft het systeem na een paar nummers te hebben gekopieerd de melding dat het maximaal 8 menus/mappen ondersteunt. Dit terwijl ik alles in één en dezelfde map wil kopieren. Wat doe ik fout??

Help?? :crazy:
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb een ouder navisysteem in mijn Fabia, VW MCD DX met een interface, hierin een SD kaartje van 2 gig, deze moest ik onderverdelen in 8 mappen (plus de root)waarin elk 99 mp3's kunnen, is dus 891 nrs.
Hij speelt deze af als cd1,cd2, enz.(fake cd wisselaar). Echter dit is een Blaupunkt systeem, ik dacht dat de Columbus van Siemens was......Ik heb er geen ervaringen mee, maar misschien dat dit systeem van opslag nog steeds gehandhaaft wordt?
 

Durben

Nieuw lid
Hi,

Uit de handleiding haal ik het volgende:

(dus niet "dieper" dan 8 lagen)

moz-screenshot.jpg
moz-screenshot-1.jpg
columbus.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Maar nu weten we nog niet waarom Paul een foutmelding krijgt terwijl hij alles vanuit één map wil kopieren... volgens mij hoort het aantal mappen op "gelijk niveau" niet uit te maken (ik heb er tientallen), zoalng je maar niet meer dan acht levels diep gaat. Klinkt dus alsof de fout ergens anders zit... zou alleen niet weten waar! Alws hij steeds op hetzelfde nummer vastloopt, zou je kunnen proberen om dat ene nummer van je SD-kaart te deleten en te kijken of de rest dan gekopieerd kan worden. Misschien is dat ene nummer corrupt?
 
Maar nu weten we nog niet waarom Paul een foutmelding krijgt terwijl hij alles vanuit één map wil kopieren... volgens mij hoort het aantal mappen op "gelijk niveau" niet uit te maken (ik heb er tientallen), zoalng je maar niet meer dan acht levels diep gaat. Klinkt dus alsof de fout ergens anders zit... zou alleen niet weten waar! Alws hij steeds op hetzelfde nummer vastloopt, zou je kunnen proberen om dat ene nummer van je SD-kaart te deleten en te kijken of de rest dan gekopieerd kan worden. Misschien is dat ene nummer corrupt?

Marco slaat de spijker op z'n kop. Het heeft m.i. niet met een corrupt nummer te maken. Dat heb ik al uitgetest. Ik wil gewoon vanaf een SD kaartje een map met bijv 25 nummers kopieren naar de HD en dan na een paar nummers geeft de Columbus de melding dat hij niet meer dan 8 submappen etc aan kan.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat is dus raar en niet zoals het hoort. Ik doe het op dezelfde manier (met nog veel meer nummer/ mappen) en dat geeft geen enkel probleem. Toch maar langs de dealer dan...
 
Bovenaan Onderaan