Columbus afspelen video

Inmiddels van alles geprobeerd van mp4 tot divx echter bij alles geeft mijn Columbus de melding "bestandsfout" nog meer mensen met dit euvel?
 

De Ridder

Senior Member
Geen idee, heb alleen nog maar geprobeerd met 'echte' dvd's die gaan prima. Alleen jammer dat het beeld niet tijdens het rijden getoond wordt.
 
Geen idee, heb alleen nog maar geprobeerd met 'echte' dvd's die gaan prima. Alleen jammer dat het beeld niet tijdens het rijden getoond wordt.

dit werkt wel idd, dit kan je overigens wel laten uitschakelen dan blijft de DVD gewoon spelen tijdens het rijden...
 

AndreM

Forumguru
Ik weet niet. :sterretjes:

Is tegenwoordig al heel normaal dat je niet handsfree zit te bellen tijdens het rijden?
Of wat ook normaal is dat je zit te appen tijdens het rijden! :nono:
En nu wil men een film kijken tijdens het rijden? :banghead:

Ik zou niet graag de tegenligger willen zijn. :shutup:
 

AndreM

Forumguru
Geen moraalridder uithangen @AndreM, in elke Skoda passen minstens 4 mensen en in sommige zelfs 7. Het wil dus niet zeggen dat de bestuurder dvd wil kijken tijdens het rijden.

Je weet heel goed wat ik bedoel @Corné de Kluijver
Ook met zoveel passagiers is ook de concentratie van de bestuurder ver weg.

Wij zitten allebij veel op de weg en gisteren werd ik nog bijna de vangrail ingedrukt door een sukkel die zijn stuur niet recht kon houden omdat er zonodig ge-appt moest worden.
Als men levensmoe is, spring dan van een toren af, maar betrekt daar niet een ander bij.
 
Je weet heel goed wat ik bedoel @Corné de Kluijver
Ook met zoveel passagiers is ook de concentratie van de bestuurder ver weg.

Wij zitten allebij veel op de weg en gisteren werd ik nog bijna de vangrail ingedrukt door een sukkel die zijn stuur niet recht kon houden omdat er zonodig ge-appt moest worden.
Als men levensmoe is, spring dan van een toren af, maar betrekt daar niet een ander bij.

Heren jullie hebben beiden gelijk, maar ik wil het in dit geval alleen voor mijn kleine meisje welke graag Billy en bambam wil kijken... papa zal niet afgeleid raken door een roze of paarse knuffelbeer :)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een JVC unit gehad waamee je rijdend films kon kijken. Op zich handig voor de achterbank maar het geluid van de films vond ik nooit echt prettig om rijdend aan m'n kop te hebben. (megamind superschurk kan ik inmiddels dromen)

Tegenwoordig heeft mijn tuig ieder een tablet en kijken ze over wifi (routertje in de koffferbak met een HDD eraan) ieder de film die ze willen zien en met koptelefoon.
Ondertussen kan ik gewoon een muziekje luisteren en dat bevalt me echt 100x beter..
 
Heb hier zelf ook in het begin mee zitten stoeien, heb zelf een DivX Plus Converter gedownload van de DivX website.
Als je deze DivX converter opent moet je het volgende formaat selecteren "Home Theater" en de filmpjes die je wil converteren naar deze converter slepen en starten maar!
Zelf download ik muziekfilmpjes van Youtube in MP4 formaat en zet deze dan om naar DivX, vervolgens op mijn SD kaartje en werkt perfect.
 

MarcoO2

Forumguru
Kan je met zo'n simpele oplossing (USB-schijf, routertje van twee tientjes en een stroomvoorziening) je eigen Wi-Fi-netwerkje creeeren? Ideaal...
 

Bakkertje

Forumguru
Yup, ik doe dat met een TP-link TL-WR1043WD @MarcoO2 op marktplaats te vinden voor een appel en een ei (https://link.marktplaats.nl/m1201743516). Dat ding werkt op 12v en eenmaal op vakantie prik je hem gewoon aan een 12V adapter en kunnen de kinderen op vakantie (bij slecht weer) nog steeds gebruik maken van deze wifi-video dienst. De oplossing van @Rallye werkt hetzelfde, maar ik had nog zo'n routertje liggen, dus vandaar dat ik die gebruikt heb.

Enige nadeel (bij Apple) is dat er geen dolby Digital ondersteund wordt en je dus alle content moet transcoderen. En je hebt een 2.5 inch HDD nodig die niet teveel stroom trekt.
 

Bakkertje

Forumguru
@Bakkertje, mijn kleine aap heeft speakers in de hoofdsteun van z’n Recaro stoel zitten die op z’n iPod of iPad aangesloten wordt, ook ideaal :)

Met 1 kleine werkt dat natuurlijk prima. Bij mij zou het een mix worden tussen buurman&buurman voor de jongste, Chica Vampiro voor de middelste en een film voor de oudste. Trust me, daar wordt je niet blij van als dat door elkaar gaat :maakmegek:

:pieker:stel je voor dat je als kind vroeger de ruimte van een Kodiaq achterbank voor jezelf alleen had gehad en onderweg een film kon kijken..
 
Ik heb een JVC unit gehad waamee je rijdend films kon kijken. Op zich handig voor de achterbank maar het geluid van de films vond ik nooit echt prettig om rijdend aan m'n kop te hebben. (megamind superschurk kan ik inmiddels dromen)

Tegenwoordig heeft mijn tuig ieder een tablet en kijken ze over wifi (routertje in de koffferbak met een HDD eraan) ieder de film die ze willen zien en met koptelefoon.
Ondertussen kan ik gewoon een muziekje luisteren en dat bevalt me echt 100x beter..

Dat klinkt ook goed! Wat voor routertje heb jij dan?
 

Bakkertje

Forumguru
@Edwinbak ik gebruik een TP-Link TL-WR1043ND, maar in feite voldoet iedere router met 12v voeding en de mogelijkheid om als DLNA of SAMBA-file servertje te draaien.

Overigens heeft die TP-link een gigabit switch aanboord, wat de reden was om hem ooit te kopen. Als je hem thuis ook wilt gebruiken kun je beter even kijken naar een ander model wat ook wireless AC ondersteund.

Edit: ik heb het ook met een Xiaomi router geprobeerd, maar dat werkt niet echt.
 
@Bakkertje wat ik eigenlijk wel jammer vindt is dat deze optie niet gewoon standaard op de columbus zit... ik bedoel hij heeft wifi hij heeft een harde schijf waarom dan niet de optie om via wifi films af te spelen :)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik geloof dat dat bij de laatste versies wel op de een of andere manier kan @Edwinbak maar dat weet ik niet zeker. Mijn Discover Media (Amundsen van VW) heeft Wifi maar ik kan er geen bestanden mee delen voor zover ik weet. eigenlijk nooit geprobeerd... hmm..
 
Bovenaan Onderaan