Colombus touch screen werkt niet (EBL combi '13)

erikkie

Senior Member
hoi,

mijn touch screen van mijn Columbus werkt niet (EBL-10-2013), iemand al vergelijkbare problemen gehad??
laatste tijd ook al spontane zenderwissels en het bevestigingspiepje zonder dat ik wat deed.

Als je je hand ervoor houdt komen wel de knopjes naar voren etc. maar handmatig nieuw adres ingeven lukt niet meer, radiozenders wisselen werkt niet. Dus lijkt erop dat touchscreen niet meer goed werkt.
Stuurbediening etc werkt wel.

Iemand ideeen?
Of moet ik wéér langs de dealer :mad::mad::mad:. Moet altijd voor 17 uur, dan weer auto voor diagnose laten staan, geen vervangend vervoer binnen 24h......

Noord26

Forumguru
Je hebt garantie dus langs de dealer idd. Klinkt alsof je over de dealer niet tevreden bent. Op donderdag zijn vele dealer tot 8 of 9 uur in de avond open wegens koopavond overigens. En vervangend vervoer moet al helemaal nooit een probleem zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
al eens een harde reset geprobeerd van het systeem?

I/O knop blijven indrukken totdat systeem opnieuw opstart.

micky

Forumguru
idd reset en anders gewoon naar de dealer, maar is er geen grof geweld in het spel geweest? bijv. een kind die er veel te ruig mee omgegaan is en dat er ergens een deukje in het scherm zit, dat ziet hij dan als een bediening op dat moment en laat gaan andere keuze toe denk ik, werkt in uit zoomen van de kaart we (Pinch)?

erikkie

Senior Member
Vanmorgen na herstart bleef het probleem. Vanmiddag deed hij het weer gewoon...snap er niets van.... hopelijk blijft hij het weer ff doen. We wachten het af.

Ja de dealer heeft koopavond. Maar dan zijn er geen monteurs en zaterdag ochtend ook niet.....

Op tijden dat werkplaats open is, moet ik ook werken :). En op vervangend vervoer heb ik pas recht na 24u. En niet als mijn auto voor diagnose bij dealer staat....

Bij nieuwe auto verwacht je alleen voor beurt bij garage te komen toch?

Monteurtje

Forumguru
Maak hier een kort filmpje van. Dan heb je de klacht op beeld. Want je zult altijd zien dat het allemaal goed werkt als je bij de dealer bent. Stuur dat filmpje ook naar dealer. De garage moet ook met film of foto laten zien waarom ze eventueel het scherm vervangen.

erikkie

Senior Member
Maak hier een kort filmpje van. Dan heb je de klacht op beeld. Want je zult altijd zien dat het allemaal goed werkt als je bij de dealer bent. Stuur dat filmpje ook naar dealer. De garage moet ook met film of foto laten zien waarom ze eventueel het scherm vervangen.

bedankt voor de tip, want als je bij de dealer bent werkt altijd alles weer....

CDK

Forumguru
Wederom een goede tip van @Monteurtje :thumbsup:
Een beetje dealer die z'n klanten serieus neemt zorgt er voor dat er óf direct naar gekeken wordt óf vervangend vervoer geregeld wordt. Je blijft toch ook geen 24h wachten? Bij alle werkzaamheden, ook diagnose stellen, die niet met een servicebeurten te maken hebben binnen de garantie, waar niet op gewacht kan worden, zou het zo moeten zijn dat je kosteloos vervangend vervoer aangeboden krijgt.

• Leuk
Waarderingen: KJvO
Bovenaan Onderaan