Codes terugroep actie

golfgti2009

Senior Member
Ik heb proefgereden in een Yeti 1.2 TSI, ik ben redelijk bekend met alle TSI problemen. Bij deze volledig onderhouden auto heb ik in het onderhoudsboekje gelezen dat er 2 terugroepacties zijn geweest met een code er bij, deze codes krijg ik morgen per foto toegestuurd. Ik heb al gezocht op internet naar een lijstje met deze codes, helaas niet gevonden. Wij kan mij helpen aan deze codes en het liefst deze voor de ketting en turbo.
 

golfgti2009

Senior Member
Helaas is de ketting niet vervangen en heb ik de koop afgeblazen, ik vind dat risico te groot.

De verkoper heeft gezegd dat het geen probleem moet zijn maar ik heb begrepen dat de 1.2 TSI tot 2012 risicovol is. Heb ik dit mis of klopt het?
 

golfgti2009

Senior Member
Ik heb wederom een Yeti 1.8 4x4 op het oog. Ik heb de verkoper gevraagd of deze motor al gemodificeerd is, helaas kan hij er niets over zeggen. Er staat achter in het boekje wel een meldcode en die is 97R187C3, weet iemand wat deze code inhoudt? Kan er op internet niks over terug vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kijk op de RDW-site, als er een terugroepactie openstaat kun je dat daar vinden.
Als er staat "geen terugroepactie(s) geregistreerd", dan zijn ze er niet óf ze zijn al uitgevoerd.

Terugroep.jpg
 

Rallye

Forumguru
Was er een terugroepactie voor het olieverbruik van de 1.8? Denk het niet. En dan is het zeker van belang dat je weet dat de motor aangepakt is......
 

golfgti2009

Senior Member
Kijk op de RDW-site, als er een terugroepactie openstaat kun je dat daar vinden.
Als er staat "geen terugroepactie(s) geregistreerd", dan zijn ze er niet óf ze zijn al uitgevoerd.

Bekijk bijlage 64964
Ik heb al vaker bij Yeti’s gezien dat deze in het boekje voor een terugroepactie geweest zijn en dat het niet bij RDW vermeld staat. En ook bij deze auto staat het niet geregistreerd bij de RDW.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat deze in het boekje voor een terugroepactie geweest zijn en dat het niet bij RDW vermeld staat
Ik schreef ook al: "[...] óf ze zijn al uitgevoerd".

Als een (eerder wel geregistreerde) terugroepactie is uitgevoerd, dan zie je die ook niet meer op de RDW-site (mits de dealer heeft doorgegeven dat de actie is uitgevoerd).

Overigens is het de vraag of alle terugroepacties bij de RDW aangemeld/geregistreerd (moeten) worden. Voor zaken die de veiligheid en/of typegoedkeuring betreffen is dat wel logisch, voor puur kwaliteitgerelateerde zaken zou ik me goed kunnen voorstellen dat dit alleen via de dealers loopt die dat aanpakken als een betrokken auto voor onderhoud komt.
 

Arjann

Forumguru
Als een terugroepactie al is uitgevoerd dan staat deze niet op de site van RDW, dat klopt. Alleen als er een actie open staat dan staat dat vermeld. Het kan ook een werkplaatsactie/service maatregel geweest zijn, dit is wat anders dan een terugroepactie.
 

hemi24

Forumguru
1.8 tsi? Heeft de code wellicht iets te maken met gemodificeerde motoronderdelen ivm overmatig olieverbruik..?
 

Arjann

Forumguru
Ik heb wederom een Yeti 1.8 4x4 op het oog. Ik heb de verkoper gevraagd of deze motor al gemodificeerd is, helaas kan hij er niets over zeggen. Er staat achter in het boekje wel een meldcode en die is 97R187C3, weet iemand wat deze code inhoudt? Kan er op internet niks over terug vinden.

Actie 97R1 is een software update van het boordnet, actie 87C3 heeft te maken met een kabelboom dacht ik
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is tegenwoordig heel modern als er niet meer te zien is waar je in rijdt.
Alle tekst is verdwenen van de auto's.
Ik rij al sinds de vroege jaren '80 met alleen het centrale logo achterop en verder alles eraf wat weg kan zonder gaatjes achter te laten. Vooral om praktische redenen: die lettertjes geven alleen maar ongemak doordat er vuil of poetsmiddel in blijft zitten dat je dan weer met een tandenborstel of zo eruit moet zien te krijgen, en je poetslap blijft eraan hangen.
Daarbij zie ik sowieso het nut niet in van een typeaanduiding - wie heeft daar nou belang bij? Ik niet in elk geval...
 
Bij mijn Yeti 1,2 TSI is begin 2012 na lang aandringen mijnerzijds de ketting uiteindelijk vervangen nadat eerder al een keer de spanners waren vervangen. Vervanging was rond 18.000 Km.
In het boekje is destijds niets vermeld.
Nu ruim 6 jaren en 70.000 Km verder geen problemen met het "ratelen" gehad.
Niet altijd staat het vervangen van de ketting dus in de onderhoudsboekjes.
 
Bovenaan Onderaan