Code p2563

Beste forum leden, mijn Skoda fabia krijgt fout code p2563 (zie foto) dit gebeurde gisteren toen ik ruim een half uur in de file had gestaan, het gaat om een Skoda fabia 1.2 tdi van 2011. De n75 klep met die 3 slangetjes is al vervangen. Nu verdenk ik het potje op de turbo de wastegate, kan ik deze los kopen en vervangen, moet dan de hele turbo eraf hier voor
 

Bijlagen

  • 60C6D136-7B61-40A7-8B77-8601DA569B47.jpeg
    60C6D136-7B61-40A7-8B77-8601DA569B47.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 41

oco1979

Forumguru
Beste forum leden, mijn Skoda fabia krijgt fout code p2563 (zie foto) dit gebeurde gisteren toen ik ruim een half uur in de file had gestaan, het gaat om een Skoda fabia 1.2 tdi van 2011. De n75 klep met die 3 slangetjes is al vervangen. Nu verdenk ik het potje op de turbo de wastegate, kan ik deze los kopen en vervangen, moet dan de hele turbo eraf hier voor
Vervuiling kan ook nog zijn
bekijk mapsensor eens
 
Ik zou ook checken of die sensor niet kaduuk is (onaannemelijk signaal zegt ie). Heb dat zelf ook al 2 keer gehad met een verschildruksensor van de EGR. En die sensor vervangen is een tikkie goedkoper dan andere reparaties ;).
Schoonblazen (geen idee hoe dat ding eruit ziet of waar die zitten mag) helpt misschien ook al
 

Mr_Margucci

Actief lid
Ik heb ook een P256300 storing; positie sensor voor laaddrukregelaar.

Heeft topicstarter dit al opgelost of iemand anders een idee ?

Als ik tijdens het rijden auto aan en uit zet is de storing even weg en heb ik vol vermogen terug. Maar helaas niet voor lang dan gaat de auto weer in noodloop en gaat het beruchte gloeispiraal knipperen ☹️
 
Bovenaan Onderaan