Clingelateur gaat snel,maar geen lampen stuk

Heb bij mijn Fabia 1.2tdi greenline uit 2010 het volgende...

Zet ik de knipperlichten naar links aan, San knippert alles zoals het hoort.
Doe ik ze naar rechts aan, dan gaat de clingelateur heel snel. Bij controle gaan de knipperlichten heel normaal aan en uit.

Het begon van de week nadat ik mijn kar erachter heb gehad. Stopte het linker knipperlicht met knipperen en ging de normale verlichting knipperen.
Met controle van een andere kar en fietsendrager doet hij hetzelfde.
(Aan de auto blijft alles normaal knipperen zoals het hoort)

No te.... Van de kar zijn de stekker, bekabeling en verlichting units met lampen nieuw. En achter andere auto's werkt het naar behoren.
Trekhaak stekkerset is 2jaar oud en is 7polig.

Kan de comfort module evt defect zijn??

Gr wouter
 

hemi24

Forumguru
Water in de aanhangerstekkerdoos wellicht?
Check ook eens de zekeringen :
  1. van de knipperlichten;
  2. van de aanhangermodule;
 
Ik zou het eerder zoeken in corrosie in de trekhaakstopcontact, of een slechte verbinding daarvan.
Water in de aanhangerstekkerdoos wellicht?
Check ook eens de zekeringen :
  1. van de knipperlichten;
  2. van de aanhangermodule;

Stekkerdoos bekeken, geen vocht of corrosie erin.
Had hem ook bij montage behandeld met contact protector die ik op m’n werk in generatoren spuit voor bescherming.

Zekeringen kan ik idd ff tjekken nogmaals.
 

Simon2604

Donateur
@Woutervb Is dit probleem opgelost? Ik zit op het moment met hetzelfde soort probleem. Lampen knipperen normaal. Alleen gaat de clingelateur heel snel. Lampjes al vervangen.
 

Antera

Donateur
Het is normaal gezien een weerstand verlies of heb je led erop zitten is ook nog ene mogelijkheid
 
@Woutervb Is dit probleem opgelost? Ik zit op het moment met hetzelfde soort probleem. Lampen knipperen normaal. Alleen gaat de clingelateur heel snel. Lampjes al vervangen.
Probleem is er nog. Heb meerdere personen gesproken erover in het autovak, en komen tot dezelfde conclusie....trekhaak (canbus)module defect.
En gezien ze de kastjes niet kunnen maken, 2e hands er niet zijn en nieuw €120,- kosten laat ik het nog ff.
 

Simon2604

Donateur
Een dag later geen last. Heb het klepje van de trekhaak is open gedaan. Daar kwam best wat water uit. Kan dit de oorzaak zijn geweest?
 
Bovenaan Onderaan