Climatronic

Beste mede forum leden. Op de skoda octavia 4 business edition tref ik een systeem genaamd climatronic aan.

Nu staat deze al standaard geconfigureerd. Maar mijn vraag is of jullie tips hebben deze toch net iets fijner in te stellen. Zeker met de komende sneeuwdagen in aantocht.

Is er een bepaalde stand die ervoor zorgt dat de ruiten niet beslaan en is er een stand die ervoor zorgt dat de vooruit snel vrij is van beslagen status!
 

jongetje

Forumguru
Er is toch een stand via de intelligente climatecontrol om de voorruit te ontwasemen? Dan gaat er bij mij een cirkel omheen die langzaam terug loopt. Of heb jij die er niet opzitten?

Voor de rest is juist het hele idee dat het systeem het zelf regelt adv temperatuur en luchtvochtigheid.
 

MRNX

Forumguru
Er is een fysieke knop "max" in de rij onder het scherm.

Ik weet niet of jij voorruitverwarming hebt, uit mijn hoofd is gaat de business edition plus, of je moet het hebben aangevinkt.

Zoals @hemi24 aangeeft! Lees het boekje en je leert je hele auto kennen.
 

JeSko

Forumguru
Klopt, het was pa na het lezen van de manual dat ik echt begreep hoe vernuftig de climatronic op mijn Superb werkte, en je zou ervan schrikken wat de mogelijkheden zijn op de stand auto, die zelfs twee fases kent. Echt teveel om uit te leggen en wellicht is het op jouw O4 weeral wat geavanceerder dan op mijn S2.
 
Heb inderdaad gezien dat et verschillende standen zijn. Van warmen voeten / handen tot idd veel andere opties.

Bedankt weer voor jullie hulp en tips.
 

Spoetnik

Forumguru
en met de app kan je de ventilator tijdens het ontbijt al aan zetten:jaja: Of je er heel veel aan hebt is de vraag want warme lucht komt er niet uit.
 
Al getest. Lekker dat je bijvoorbeeld 10 minuten vantevoren de ventilator aan kan zetten. Het is geen subtropisch paradijs maar wel iets aangenamer. Dat er stoelverwarming is helpt ook echt heel veel.
 

jongetje

Forumguru
Hoe zet jij met de app de kachel/airo/blower aan? Ik heb een business plus en heb die optie niet in mijn app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Spoetnik

Forumguru
Tikken in de app op je voertuig. Dan naar beneden scrollen naar hoofdstuk ventilatie. Dan kan je kiezen voor starten en gaat dat ding 10 minuten blowen. Zit ook een heel vertrekschema in voor iedere dag van de week. DEnk dat de luxere modellen er ook verwarming bij hebben. NU moet ik wel zeggen dat dat 1 liter(blok) waanzinning snel warmte geeft.
 
Helaas staan alle opties in de handleiding beschreven, ondanks dat je die op VIN nr of taal opzoekt.
Heel veel opties zijn niet van toepassing bij je auto. Zo staan de analoge tellers beschreven, terwijl in NL (volgens mij) alleen de virtual cockpit leverbaar is.
Ik heb mij gek gezocht naar de koelvloeistof voorverwarming.
 

jongetje

Forumguru
@Spoetnik Moet daar iets voor worden vrijgegeven? Ik heb dat namelijk niet staan bij de opties. Ik kan ook niet op afstand vergrendelen en ontgrendelen (heeft dat ermee te maken). Moet dan blijkbaar langs de dealer.

Wel irritant dat de dealer ook niet weten wat ze moeten vrijgeven en je binnen een maand dus alweer terug moet voor updates en dergelijke zaken.
 

Wullum

Actief lid
Luxury life struggles...

Op mijn O3 FL zit dat allemaal niet... Stoelverwarming pas als ik er op zit en op het knopje duw... en dat vind ik al luxe...
 
Bovenaan Onderaan