Climatronic werkt niet meer

50tintenfaab

Senior Member
Heey mede faab rijders , vandaag opeens is me clima er mee gestopt precies midden in de regen , file en natuurlijk precies in de prachtige temperatuur omstandigheden -.-“

Nu heb ik heb uitgelezen krijg ik deze fout iemand een idee welke richting ik op moet gaan

Zekering heb ik al nagekeken

En met het uitlezen met vcds gaf die deze foutcode aan

Ennu komt het mooie vorige maand is me garantie afgelopen -.-“

Vind dit enorm vaag voor een auto die pas 14k gelopen heeft

De knoppen op het climapaneel werken allemaal hoor hem ook soort van “brommen”

Airco pomp slaat niet in en of ik de blower nou op z’n laagst of z’n hoogst zet hij blaast niet

Misschien kachel weerstand ??
 

Bijlagen

  • DC130F8F-3512-4F81-A9E9-153D7C313DFA.png
    DC130F8F-3512-4F81-A9E9-153D7C313DFA.png
    852,5 KB · Weergaven: 48

Antera

Donateur
Dit betekend problemen met de canbus draden of de unit zelf. Heb je iets gedaan aan de auto zoals andere radio of iets anders waarmee je kans hebt gehad om draden te beschadigen?
 

Cordoba

Forumguru
De climatronic zelf hoef je niet naar te kijken, of je nu handmatige airco of climatronic hebt, als de interieurfan/kachelmotor niet werkt, dan komt de airco niet in. De kachelweerstand zal niet kapot zijn, want dan zou ie op de maximale stand nog blazen. Probeer eens te checken of de kachelmotor nog draait (en bijv. niet geblokkeerd is door vuil/rommel die er in is gekomen) en of de zekering van de kachelmotor nog in orde is.
 

50tintenfaab

Senior Member
Stapte vanochtend in om naar me werk te gaan en opeens Deed de kachel het weer

Bizar

Tevens is me storing “start/stop” ook gelijk verdwenen

Hou het in ieder geval in de gaten
 
Ik zou inderdaad kabels en connectoren eens controleren.
Hij geeft aan dat er geen communicatie is met de HVAC Control Module.
Dat laatste lijkt me een controller die je airco aanstuurt.
En als je zegt dat die het nu weer wel doet zou het dus een stekker kunnen zijn die niet goed vast zit, of een kabel die ergens beschadigd is...
 
Bovenaan Onderaan