Climatronic (Standaardinstelling???)

Ik merk dat iedere keer als ik in de auto stap en de climatronic aanpas naar mijn wensen dat hij iedere keer na een nieuwe start standaard naar 22 graden gaat, in de auto stand met airco aan...Weet iemand of en zo ja hoe dit aan te passen is?
 
De climatronic onthoudt bij mij de waarde van de vorige keer altijd.
Waarom dat bij jouw niet zo is, weet ik niet.

Ik weet wel dat 22 een soort default is.
Als ik handmatig iets aan de instellingen verander, en daarna via "auto" via terug ga naar automatisch, dan gaat de temperatuur ook op 22 staan.
Bij mijn vorige auto, een Golf IV, was dat ook het geval.

Misschien worden bij jouw de wardes niet onthouden omdat er iets mis is met een constante plus?
Blijft gokken natuurlijk, de dealer zou je moeten kunnen helpen.

Zeker is in ieder geval dat de waarde van de vorige keer onthouden moet worden.
 
Klopt helemaal, hier onthoud hij ook de laatste waarde.
Als ik hem op LO instel en daarna op auto druk, gaat hij naar 22 graden.

Ik heb hem normaal op 21 graden staan, en als ik dan de auto weer aan zet staat er weer 21 graden in beeld.

Dus terug naar dealer.
 
20 Mei gaan we naar de dealer...Wordt gelijk de handrem opnieuw "gesteld" deze werkt onvoldoende....Ben benieuwd.....
 
Nou het was weer geweldig, Handrem is strakker gezet...Had volgens de garage niet gehoeven...Maarja...op een flinke helling rolt de faab naar achter en grijpt de handrem totaal niet...straks nog ff testen of het nu beter is..mbt de climatronic...Hij onthoud de laatste stand alleen bij een temp instelling en dus niet op een LO stand..grappige is dat bij een HI stand na contact uitzetten de clima wel weer terug gaat naar de 22 graden met airco instelling...dusss....
 
heb je puntjes over.....?

Maar hoe bedoel je dat hij vanaf LO niet terug gaat?
Dat is toch niet erg? Het gaat er volgens mij gewoon om dat als je hem op 21 graden in stelt, dat hij er op blijft staan.
Wat hij met LO en HI doet, maakt mij niet echt uit. Die standen gebruik ik alleen maar als het erg koud of warm is, daarna mag hij weer op normaal.
 
Altijd genoeg puntjes.............................:winkie: (Punt gemaakt)

Ik zal de AUTO stand uitsluitend gebruiken icm de airco. Ieder zijn "smaak".
Het ging mij erom dat als ik standaard in de Niet auto stand de voorkeur geef aan de LO stand icm met een lichte fan de auto dit niet onthoud.
Hetgeen betekend dat als ik het contact aan en uit doe, de climatronic ondanks mijn instelling weer teruggaat naar een AUTO stand, 22 graden icm airco.

Na vandaag blijkt dat de auto alleen ingestelde waarden, dus een temp instelling onthoud en niet de LO instelling. Dat is de enige bevinding.
 
maar als je het contact aan en uit doet, dan staat hij toch uit? Dan werkt er denk ik niets :tongue:

Het is misschien wel een beetje vreemd dat het niet kan.
Kan de dealer het ook niet in de software aan passen? Of willen ze het niet?
 
Ik denk dat het zo hoort. LO is niet een comfortabele stand en wellicht zijn de makers er vanuit gegaan dat het een tijdelijke instelling geweest was...
 
Daar ben ik het mee eens.
Een climatronic is gemaakt om zelfstandig de omgevingstemperartuur te regelen.
De Lo en ook de Hi kunnen alleen bedoeld zijn als tijdelijke settings.
Het lijkt mij zo te horen.
 
Bovenaan Onderaan