Climatronic knippert en aanjager draait niet

snellup

Nieuw lid
Sinds een paar dagen knippert het display van de climatronic en wil de aanjager niet meer draaien. Nu heb ik twee verhalen van dealers:
De ene beweert dat de regelaar en ventilator kapot zijn. Kost ca. € 850,- omdat het hele dashboard eruit moet.
De andere verteld dat het meestal te maken heeft met een leeg aircosysteem en dat daarom ook de ventilator niet draait... Dat gaat geen € 850,- kosten natuurlijk.
Iemand ervaring met een dergelijk storing?
Kan ik ergens iets controleren zodat ik met iets meer zekerheid een keuze kan maken voor reparatie?
 

Spierings

Forumguru
Laat hem eens uitlezen, een knipperende display houd meestal in dat er een storing aanwezig is...

Ventilator en voorschakelweerstanden gaan vaker kapot.

Het verhaal van de tweede dealer klopt ook niet helemaal. De werking van de aanjager staat los van de airco. Ook al is de airco leeg dan werkt de rest nog wel naar behoren. Mogelijk denkt hij dat de ventilator achter de radiator niet draait ipv de aanjager.

Maar niemand kan over de telefoon diagnose stellen, ook de dealer niet..
Voor meer info moet je er toch iemand naar laten kijken.
 

turboturbo

Forumguru
Met een bepaalde toets combinatie op de clima zelf kun je toch clima foutcodes uitlezen? Of kan dat alleen bij oudere types...
 

snellup

Nieuw lid
Ik ben met de auto bij twee dealers geweest voor ik de vraag hier heb gepost. Codes uitlezen is niet gebeurd. Dus maar weer terug. Dat van die toetscombinaties heb ook ergens gehoord, maar kan niets vinden voor de Fabia II


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Je zal echt echt een diagnose laten uitvoeren.. vragen aan de balie wordt je niet wijzer van.. hier zitten meestal de mensen die er geen verstand van hebben...
 

snellup

Nieuw lid
Donderdag gaan we uitlezen. Afhankelijk van wat daar uitkomt gaan we de tactiek maar eens bepalen. Ik zal de diagnose nog even hier posten voor de nieuwsgierigen. Bedankt voor de antwoorden van afgelopen dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

snellup

Nieuw lid
Ventilator weerstand kapot. Ventilator is verder gewoon goed. Alleen moet bij een Climatronic het hele dashboard naar voren gehaald worden. Airbags eruit en stuur eraf. Vandaar veel werkuren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Huibert

Forumguru
In de kennisbank staat een manier om simpele manier de ventilator, en dus ook de weerstand, te kunnen wisselen. Op deze manier hoeft het dashboard eruit wat dus fors in de kosten scheelt.
 
D

Deleted member 18345

Dat weet ik ook wel alleen soms wil her bij de ibiza st's met climatronic voorkomen dat ze een storing krijgen en niet werken. Accupolen losgehaald en er weer op hielp iig bij mij. Maar als de diagnose juist is verricht weerstand vervangen dan maar. Weet niet hoe het bij de climatronic zit maar bij de normale zit ie linksonder de passagiersairbag
 

Kogamyata

Senior Member
Vele Fabia's hebben daar last van. De mijne had dat ook. Ik rijd nu al 60.000 km rond met surrogaat die slechter zou moeten zijn maar eigenlijk beter is dan de originele. Prijsverschil onderdelen ca € 200,- Kijk in de kennisbank zoals Huibert schreef. Succes.
Joop.
 

snellup

Nieuw lid
Nu weerstand vervangen, maar helaas nig niet de oplossing. Komt vrouw lief met een opmerking. "Ja, ventilator rammelde al een tijdje..". Die nu dus besteld en snel proberen in te bouwen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan