Climatronic / AC werkt niet

Sandertje03

Nieuw lid
Beste Forum leden / technicus.

Hier in het bezit van een Fabia MK II uit 2008.

Deze gekocht met het idee dat er geen airco in zat. Echter bij een beurt werd er gevraagd om te kijken naar de airco, een complete verrassing voor ons omdat deze het heel de tijd NIET gedaan heeft.
De garage heeft er kort naar gekeken en in wederzijds overleg dat het te kostbaar was om de zoektocht te starten naar de fout waarom deze het al die jaren niet gedaan heeft.

Nu ben ik zelf op onderzoek uit. Het kachel paneel is door de vorige eigenaar, of de handelaar erg hardhandig verwijderd met de nodige sporen tot gevolg in het dashboard. Gelukkig is dit alles niet in het zicht maar vervelend vindt ik het wel.
Wat mij eigenlijk altijd al opgevallen is, is dat op het Climatronic paneel links onderin geen temperatuur wordt weergegeven van de buitentemperatuur. Dit kan een hele goede reden zijn waarom de airco niet werkt. Echter wordt er op het meterpaneel wel netjes de buiten temperatuur aangegeven.
Een van mijn vragen is dan ook of dit een andere sensor is?
Mijn andere vraag is of er iemand bekend is met dit probleem en mij verder kan helpen in mijn zoektocht?

Ik ben zelf aardig technisch en kan tekeningen goed uitlezen, en eventueel de elektronica nameten. Maar als ik niet weet waar en wat ik moet meten wordt het geheel nog aardig lastig.
 

Huibert

Forumguru
Zou de auto eerst goed laten uitlezen, dit geeft vaak al heel wat duidelijkheid. Dacht dat Antera dit heel goed kan
 

H@RM

Senior Member
Ik weet niet beter of de buitentemperatuur staat in de maxidot. Het is niet zoals bij de fabia I met climatronic dat de buitentemperatuur in de climatronic unit staat

Ik zou zoals @Huibert ook al aan gaf maar eens beginnen met uitlezen
 
Bovenaan Onderaan