Climatic probleempje

EdZ

Donateur
Mijn RR uit 2010 heeft een probleempje met de climatic (dus niet climatronic). Als de temperatuur op bv 20 graden staat en het is buiten koud, zoals nu, dan zou als de motor warmer wordt op enig moment warme lucht het interieur in moeten komen. Det gebeurt niet altijd. Als je de knop dan even naar max draait en weer terug dan komt er ineens wel warme lucht uit.

Nu weet ik niet precies hoe het ding in elkaar steekt. Ik had ergens gelezen (VW-forum) dat er 2 kleppen zitten met servo's. Die lijken het dus wel te doen. Ik kan me zo voorstellen dat de draaiknop een potmeter is en dat er ergens een temperatuursensor zit.

Omdat na wat heen-en-weer draaien de temperatuur wel verandert, denk ik dat het met de temperatuursensor en servo's wel goed zit. Blijft de knop zelf over.

Misschien weet iemand het antwoord op de volgende vragen:
- is dat inderdaad een potmeter?
- is daar simpel bij te komen of moet het dashboard eruit?
- zou dit foutcodes moeten opleveren?
 

EdK

Forumguru
Vervuiling om de temperatuur sensor kan nog een punt zijn !?
Maar ook rondom de kleppen / servomotor en dat hij eerst door een dood punt ( vervuiling ) heen moet.
En paneel is er volgens mij redelijk makkelijk uit te krijgen door eerst de rand rond radio los te nemen en dan de eventueele rand rondom climatic paneel die hierna met enkele torx schroeven is los te nemen.... ( of ben ik nu toch in de war met climatronic paneel ?
 

EdZ

Donateur
Ik denk dat ik morgen of zo maar gewoon eens kijk of ik het paneeltje eraf/uit kan peuteren....
 

Niels83

Forumguru
Om zo'n paneel los te peuteren zijn plastic dingen te koop.. soort plastic mini koevoet. Ik zag laatst een filmpje en daar deed iemand het met een pasje. Sloop je niet je hele dash
 
Bovenaan Onderaan