Claxon vervangen

Boet

Actief lid
Hoe heb je dat ding geplaatst? Ben ik erg benieuwd naar...heb twee linkerhanden...vandaar:(

..ik zit erover te denken er een compacte luchthoorn onder te hangen, overigens...:)
 

Boet

Actief lid
Update. Eergisterenavond de claxon eruit gesloopt. Gisteren eens op het Net rondgesnuffeld.

En een compacte luchthoorn besteld. Een Stebel wel te verstaan. Ergens volgende week hoop ik het ding binnen te hebben, waarna we even mogen sleutelen. Als alles goed gaat zal een kolereherrie mijn deel zijn:)
 

Boet

Actief lid
Bloody hell.....:)

Het is gelukt! Er zit sinds gisteren (met wat gekloot met stekkertjes en zo) een Stebel Nautilus Compact op! Was diep in de avond, dus kon nog effe niet testen, maar ik rij zo meteen de parkeerplaats van de zaak af...eens kijken wie ik het apelazerus bezorgen kan;). Iedereen dank voor de feedback!. Top!
 

Bothje

Heel gewoon lid
Bloody hell.....:)

Het is gelukt! Er zit sinds gisteren (met wat gekloot met stekkertjes en zo) een Stebel Nautilus Compact op!
Zoiets wil ik ook gaan doen.
Heb je ergens wat fotootjes gemaakt tijdens de "verbouwing" :smirk: die hier wilt plaatsen? Kun je wat beschrijven?
 

jaspernl

Actief lid
Zoiets wil ik ook gaan doen.


ja... ik ook...
hoewel het wel een leaser is...
maar de claxon is meer iets voor mijn vrouw...

hhmmmm.....

Mijn vrouw rijdt een golf uit 2000. Volgens mij heeft zij een mannelkijke claxon en ik een vrouwelijke.... :crazy:

ik krijg een ideetje... :crazy:

Die nautilus heeft trouwens wel een errug vette sound zeg!!
 

jaspernl

Actief lid
ik heb Boet even een pm-metje gestuurd... Wellicht dat dit draadje zijn aandacht niet meer heeft: zijn laatste bericht hier is alweer een half jaar geleden...
 

Boet

Actief lid
No worries boys en girls; ik ben er nog. Heb het nogal druk gehad de laatste tijd..

Ik heb helaas geen foto's gemaakt tijdens het proces, maar als ik een claxon kan vervangen, kunnen de meesten dat ook. Ondanks het advies het wél te doen, heb ik er géén zekering tussen gezet. Lijkt geen problemen op te leveren tot dusver.

Het plaatsen van de Stebel was betrekkelijk eenvoudig. Enige probleem is dat het ding een stukje groter is dan de oorspronkelijke claxon; je zult dus wat moeten draaien en proberen voordat -ie netjes zit.

Als je écht handig bent, haal je je linker voorwiel en de wielkastbekleding eruit, zodat je wat meer speelruimte hebt. Ik kon zelf -kleine handjes- volstaan met het verwijderen van het kunststof deksel aan de linker voorkant.

Ik hoop dat dit helpt. Ik kan het overigens van harte aanbevelen..vooral de geschokte blikken van 'betoeterde mensen' is het al waard...men verwacht écht niet zo'n bak herrie van een Roomstertje!
 

Bothje

Heel gewoon lid
Ik heb helaas geen foto's gemaakt tijdens het proces, maar als ik een claxon kan vervangen, kunnen de meesten dat ook.
Ok, dank. Ga de claxon bestellen en put moed uit het feit dat het jouw is gelukt ;) dan zal het mij ook wel lukken :grin: als het wat warmer wordt.

..vooral de geschokte blikken van 'betoeterde mensen' is het al waard...men verwacht écht niet zo'n bak herrie van een Roomstertje!
Maar het gaat er om dat je het gewenste effect bereikt:1884:, namelijk de waarschuwing "pas op".:shocked:
 

Boet

Actief lid
No worries. Gaat je écht lukken! Als je rustig aan de tijd neemt tijdens het demonteren van de oude claxon, zie je vanzelf hoe en wat.

Opmerking: ik heb wél de oorspronkelijke stekker van de Roomster-claxon afgeknipt en vervangen door een stel van het soort wat je bv. ook bij de Halfords krijgen kan. Was helaas nodig.
 

MarcoO2

Forumguru
't Is al ff stil in dit topic, maar ik moest er net toch aan denken toen ik het nieuws zat te lezen:

Leeuwarder opgepakt voor autotoeters

Uitgegeven:24 april 2009 10:31Laatst gewijzigd:24 april 2009 10:44
LEEUWARDEN - De Friese politie heeft donderdagavond een 44-jarige Leeuwarder opgepakt die twee gigantische toeters onder zijn auto had geïnstalleerd. De 'hornblaster' zorgde de afgelopen twee weken voor veel overlast in Leeuwarden.

m1bzrg7aav5f.jpg

Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De toeters produceren het geluid van de hoorn van een Amerikaanse goederentrein, zowel in klank als volume. De man joeg daarmee weggebruikers en voetgangers de stuipen op het lijf. Zijn getoeter was bovendien door de hele stad te horen.

Trendsetter

De man moet nu binnen twee weken de toeters laten verwijderen en mag in die tijd alleen van zijn huis naar de garage en het politiebureau rijden. Ook krijgt hij een boete. De politie heeft signalen dat de man wellicht trendsetter is, maar zal flink optreden tegen nieuwe toeteraars.
 

EdK

Forumguru
't Is al ff stil in dit topic, maar ik moest er net toch aan denken toen ik het nieuws zat te lezen:

Leeuwarder opgepakt voor autotoeters

Uitgegeven:24 april 2009 10:31Laatst gewijzigd:24 april 2009 10:44
LEEUWARDEN - De Friese politie heeft donderdagavond een 44-jarige Leeuwarder opgepakt die twee gigantische toeters onder zijn auto had geïnstalleerd. De 'hornblaster' zorgde de afgelopen twee weken voor veel overlast in Leeuwarden.

m1bzrg7aav5f.jpg

Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De toeters produceren het geluid van de hoorn van een Amerikaanse goederentrein, zowel in klank als volume. De man joeg daarmee weggebruikers en voetgangers de stuipen op het lijf. Zijn getoeter was bovendien door de hele stad te horen.

Trendsetter

De man moet nu binnen twee weken de toeters laten verwijderen en mag in die tijd alleen van zijn huis naar de garage en het politiebureau rijden. Ook krijgt hij een boete. De politie heeft signalen dat de man wellicht trendsetter is, maar zal flink optreden tegen nieuwe toeteraars.


Tsja logisch toch !! Heel Friesland is stilte gebied ! :tongue::1761:
 
Bovenaan Onderaan